Ga naar inhoud

datum notatie excel


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb al veel geprobeerd maar krijg het volgende niet voor elkaar: in excel 97 heb ik een kolom A gevuld met data van 01-01 tot 31-12. (B en C bevatten Onkosten en bedragen. ) Nu wil ik een draaitabel maken en kunnen sorteren op maand. maar dat lukt niet met de notatie van kolom A. Dus voeg ik een kolom in maar vervolgens lukt het me niet om de waarde van A2 in B2 om te zetten naar notatie Jan of Januari. Tenminste niet op een dusdanige manier dat deze waarde ook in de formulebalk verschijnt en niet alsnog de originele datum. Hoe kan zoiets simpels wel gerealiseerd worden? In de draaitabel krijg ik hierdoor meerdere rijen met januari of februari, terwijl dat nu juist niet de bedoeling is. :cry: martin
Link naar reactie
dat heb ik ook geprobeerd. En voor de maand januari gaat dat ook goed. alle data erna blijft ie echter aangeven als Januari. Dat wil zeggen dat de formule wel de waarde 2 retourneert voor een datum als 3-2 maar indien ik op deze cel de opmaak MMM toepas dan krijg ik Jan terug. Dus om de een of andere reden lijkt deze formule niet correct te werken..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...