Ga naar inhoud

rechten verloren in Access bij im/export objecten


anoniem

Aanbevolen berichten

Wanneer ik bijv. formulieren of andere objecten exporteer van een beveiligde database naar een andere database die beveiligd is met hetzelfde MDW-bestand dan gaan een aantal rechten verloren (bijv. recht op ontwerpen). Importeer ik deze formulieren weer terug dan zijn er nog minder rechten aan de toegekend dan in de export-database. Hoe kan ik zorgen dat bij export en import de oorspronkelijk toegekende rechten behouden blijven? Richard
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Heb even een klein testje gedaan. Als ik een formulier importeer dan vallen alle rechten van het object af behalve de rechten van de ingelogde gebruiker (de eigenaar dus). Deze mag alles met het object. Het lijkt er dus op dat het object schoon wordt aangemaakt en je moet regelen in de database waarin je wilt importeren welke rechten er worden uitgedeeld aan nieuwe objecten voor die gebruiker. Grtz,
Link naar reactie
Een makkelijke oplossing is dat je de groepen/gebruikers rechten geeft op nieuw te creeeren objecten. Dat doe je via "User and Group Permissions", Daar geef je de juiste rechten op <New Forms> of <New Reports> etc. De nieuwe objecten zullen dan aan de groepen worden toegekend op de manier zoals je daar hebt aangegeven. Anders vrees ik dat je zelf een routine in VBA moet verzinnen die rechten uit kan delen aan objecten. Hierbij moet je dan gebruik maken van ADOX. Meer info hierover vindt je via: [url]http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/ado270/htm/adoddlx1.asp[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...