Ga naar inhoud

Pascal printen naar netwerkpoort (\\server\printer)


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb (ooit) een programma gemaakt dat kan printen naar LPT poorten en, Novell netwerkque en naar een netwerkprinter (\\server\printer) Dat heeft altijd prima gewerkt met windows 98 maar nu mijn klant is overgestapt naar 2000 werkt het niet meer. Het afvangen van de poorten (Net use lpt2 \\server\printer) werkt ook niet omdat de printer (Brother 5070N) dan altijd uit de bovenste bak print. Ik print nu hetzelfde als schrijven naar een file maar met 2000 krijg ik fout 5, bestandstoegang geweigerd. Hoe print ik vanuit een pascal-dos applicatie rechtstreeks naar een netwerkpoort.
Link naar reactie
Weet je zeker dat alleen Win2k problemen oplevert ? Volgens mij heb je het ook bij NT ... probleem is namelijk dat die een rechstreekse aansturing van de printerpoort niet fijn vinden. Daarnaast zou het zo kunnen zijn dat de lpt-omleiding van Windows in de war raakt door jouw aparte aansturing. ie : Windows lijkt de 'normale' DOS-printopdrachten wel om, maar die van jouw programma missen de omleiding en komen daardoor niet aan. Kan de klant vanaf de DOS-prompt printen ? (ie : zoiets als 'copy readme.txt lpt1:' ?) Heeft ie de printer ge-installeerd met de mogelijkheid om onder DOS te printen ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...