Ga naar inhoud

Wasmachine draait niet meer


Charlotte-1

Aanbevolen berichten

Model: Candy CTDF1406, een jaar of 4 oud denk ik Gisteren een wasbeurt gedaan waarbij de wasmachine erg vol zat en de trommel mogelijk uit evenwicht was (door lichte kussentjes aan de ene kant en een zwaardere deken aan de andere kant). Sinds die was centrifugeert de machine niet meer. Ik denk me te herinneren dat hij tijdens die was wel even heeft gecentrifugeerd. Dingen die al uitgesloten zijn: - Filter en pomp gecheckt, filter was schoon en pomp kon draaien. De machine pompte het water ook wel gewoon weg. - Koolborstels gecheckt, die waren nog >2 cm. - De aandrijfband zit er ook nog op, als je handmatig de trommel draait hoor je de motor meedraaien. Ook vanaf de binnenkant gezien dat de band er nog op zit. - De trommel is niet geblokkeerd door iets, met de hand was hij te draaien. Observaties: - De motor lijkt niets te doen als hij zou moeten draaien. Ik hoor geen draaiende motor. - De wasmachine geeft geen foutmeldingen. - Als er een wasprogramma is geselecteerd waarbij hij moet draaien, loopt het programma de volle tijd (maar er gebeurt dan niets), tot hij op 1 minuut staat. Dan blijft hij daar voor eeuwig op staan. - Water erin laten stromen en afpompen doet hij dus wel. - Ik zag zo snel geen losse kabeltjes oid, maar ik weet ook niets van wasmachinemotoren dus ik kan iets over het hoofd zien. Kunnen we de hoop opgeven en gaan zoeken naar een nieuwe motor of nieuwe wasmachine, of is het nog mogelijk dat het te repareren is? Alvast bedankt voor de hulp! Zou er misschien een draadje losgeschud kunnen zijn als de machine te veel heeft bewogen bij het centrifugeren? Kan ik checken of de draadjes goed zitten (en zo ja, hoe)? Is het nuttig als ik een foto toevoeg van de binnenkant van de machine? Zo ja, van welk deel?
Link naar reactie
Krijg je geen enkele foutmelding op het display of in de vorm van knipperende lampjes? Er zijn meerdere uitvoeringen van deze machine, mag ik het volledige type nummer, er hoort nog iets achter te staan en er staat dacht ik ook nog een getal van 8 cijfers. Machine heeft geen onbalans sensor oid, dat valt dus al af. Welke motor heb je er onderzitten? https://electrodocas.fr/candy-hoover-iberna-rosieres-minea-moteur-d-occasion-pour-lave-linge/12823-46002080-candy-ctdf1406-47-n39-moteur-pour-lave-linge-.html. (als de link naar Motor 2 niet werkt dan de url [B]https://www.misterpieces.com/moteur/8810-moteur-candy-hoover-46002080.html[/B] in je browser plakken) Met de weerstands waarde eens van de tacho spoel, moet tussen de 100 en 400 Ohm zijn ( is tussen de gele of rode draden.) Tevens moet er hiertussen een kleine spanning ontstaan als je de motor met de hand draait. Meet ook de waarde tussen de 2 klemmen van de koolborstels. Deze moet zeer laag zijn.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...