Ga naar inhoud

Access:Word vraag omtrent OLE-Object


anoniem

Aanbevolen berichten

Goedendag, ik heb in access een word document(sjabloon) opgeslagen in een OLE-Object. Als ik nu een klant kies en daarna een word document wil opstellen met zijn klantgegevens wordt Word geopend en zijn gegevens samengevoegd op de juiste plaats. Nu komt het probleem. Als de gebruiker nu de brief gaat typen en vervolgens Word afsluit nadat hij klaar is met printen etc. Dan komt access daarna met een melding: De wijzigingen in dit afhankelijke OLE-Object kunnen niet worden opgeslagen. De reden hiervoor is dat u niet gemachtigd bent om te schrijven. Nou dit klopt als een bus, want ik wil namelijk helemaal niet dat het sjabloon opgeslagen wordt. Deze moet namelijk zo blijven als hij is. Dus is er een manier om dit probleem op te lossen? - Sjabloon kopieren naar tempDir en daar de wijzigen in maken - Voordat word afsluit alles op undo ofzo - Andere mogelijkheden? thanxx Bjorn P.s. Access 2002, Word 2002 P.s.2 als er nog vragen zijn of als ik onduidelijk was "just let me know"
Link naar reactie
Als je word opstart met de /t optie kun je de template specificeren en wordt er een nieuw document gemaakt gebaseerd op de template. Ik heb dit zelf nooit gebruikt, maar kom het regelmatig tegen in de help. Hoe je het verder moet implementeren in Access is weer een andere vraag waar ik geen antwoord op heb op dit moment; maar ja, ik heb ook geen idee hoe de merge werkt waar je het over hebt, dus dat mag je zelf uitvogelen. Hoop dat je er wat aan hebt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...