Ga naar inhoud

VB6: ADO: Records deleten in bound grid-component


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, Ik weet hoe je in een ADO-recordset een record verwijder en ook dat je d.m.v. het Filter-property meerdere records verwijdert die aan wat criteria voldoen, MAAR ... In dit geval werk ik met een grid-component (itGrid) die dus direct 'bound' is aan een ado-recordset. Dit grid kan je sorteren, zonder dat je je query aanpast. Als ik dus een aantal rijen (records) selecteer, voldoen deze niet aan bepaalde criteria waarmee ik ze kan verwijderen (ik heb ze toevallig zo gesorteerd binnen dit component.) Een enkel record verwijderen gaat prima, want de cursor loopt intern keurig mee met het recordset, maar hoe vertel ik het recordset nu welke records ik geselecteerd heb? (de tabel waarin dit moet gebeuren, kan varieren omdat dit bestaande databases betreft die de gebruiker even kan openen en wijzigen. Heb dus geen houvast aan bepaalde velden ofzo) Heb geprobeerd om elke regel apart te selecteren (in een loopje) en dan de records 1 voor 1 weg te gooien, maar dat gaat niet lekker en is bovendien geen nette oplossing vind ik. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen zonder velden toe te voegen of andere wijzigingen aan de database toe te brengen? Bedankt, ROB
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...