Ga naar inhoud

[any language]ALT-TAB uitschakelen


anoniem

Aanbevolen berichten

Is er een manier om ALT-TAB uit te schakelen, en zoja in welke taal? (tijdelijk niet permanent) [size=24:d3995f3960]([/size:d3995f3960]/voor degenen die intresse hebben: /reden= ik heb wil een programma dat niet kan worden uitgeschakeld, en het is in voledige scherm, dus kruije ed kan niet, maar ik wil nl dat alleen dmv invoering van het goede passwd, je verder kan met het prog (opties oa afsluiten)[size=24:d3995f3960])[/size:d3995f3960]
Link naar reactie
Als het je niet gaat om een specifieke implementatie in een bepaalde programmeertaal maar meer om de algemene techniek om dit voor elkaar te krijgen dan zijn er verschillende manieren. 1. Je schijft een Windows Message handler die reageert op keyboard events en als de Alt+Tab event komt vang je die af. 2. Je schrijft een keyboard driver en vangt daarin de Alt+Tab combinatie af. 3. Je re-mapped de Alt toets naar iets anders zodat die toets de Alt code niet meer afgeeft totdat het juiste password is ingevoerd. Methode 1 is de netste doorgaans de meest gebruikte manier om dit voor elkaar te krijgen.
Link naar reactie
Gaat je niet meer lukken onder Windows XP (en ook al niet onder NT), aangezien hierin de prioriteiten van messages anders liggen. Gebruikers moeten namelijk ten alle tijden iets kunnen uitschakelen :roll: . Je kan ALT-TAB nog wel uitschakelen en je window fullscreen maken, maar een simpele druk op het bekende CTRL+ALT+DEL is genoeg om of de taakbalk weer te laten weergeven of om jou programma uit te schakelen. Als je werkt onder Windows 9x dan zijn er wel manieren om CTRL+ALT+DEL ook uit te schakelen. Zoek daarvoor maar eens op (keyboard)hooks (dit kan niet door messages af te handelen, want ALT+TAB wordt niet alleen naar het actieve window gestuurd). Succes ermee, Andreas -- [size=9:9ee07c3a56][i:9ee07c3a56]For ever, among all my sighs which burn, There is a piteous speech That clamors upon death continually: Yea, unto him doth my whole spirit turn Since first his hand did reach My lady's life with most foul cruelty.[/i:9ee07c3a56][b:9ee07c3a56]Dante[/b:9ee07c3a56][/size:9ee07c3a56]
Link naar reactie
Je moet ook geen driver schrijven, maar een HOOK. dit zijn 2 verschillende dingen. Een globale system hook moet weliswaar ook in een DLL, maar het zijn echt 2 verschillende dingen. Een driver communiceert met de hardware en een hook vangt alle keyboard events af en geeft deze eventueel door aan de mogelijke volgende hook of veranderd ze in jouw geval. Andreas -- Don't try to confuse me with the facts!
Link naar reactie
Doe jij bedrijfskunde? Heb ik ook gedaan. 1 jaar om precies te zijn. Aan het einde van het jaar had ik een 8 voor Engels en een 9 voor informatica. De rest waren letterlijk toto-uitslagen. Mag jij raden wat ik het jaar daarop voor studie ben gaan volgen :D Maar je hebt gelijk. Wordt tijd dat ik m'n bedje eens van dichtbij ga inspecteren...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...