Ga naar inhoud

compiler foutmelding


anoniem

Aanbevolen berichten

:evil: ik ga*/ mijn vraag heel kort maken,het zit zo ik begin juist te programmeren en krijg een heleboel foutmeldingen als ik compileer.Vind mijn fouten niet terug in de broncode ga dieronde even neerzettten alle tips zijn welkom :lol /*seq2 dit programma vraagt de gebruiker om 2 willkeurige getallen en berekent de som hiervan */ #include<conio.h> //clrscr,getch #include<iostream.h> //cin,cout void main() { float a,b,som; clrscr() ; cout<<"geef twee willekeurige getalen(gesheiden door blanco) :"; cin >> a >> b; som = a + b; cout << endl << a << " + " <<b << " = " << som; getch() ; } het is een eenvoudig iets maar toch krijg ik foutmeldingen zoals unable to open include files.Zie daar ni direkt iets mis mischien jullie wel
Link naar reactie
Als dit C++ -en zo ziet het er wel uit, want je maakt gebruikt van cout en cin - moet je in ieder geval de volgende foutmelding krijgen: [code:1:2dc62eb432] void main() [/code:1:2dc62eb432] dit mag in C++ nooit, het moet zijn: [code:1:2dc62eb432] int main() [/code:1:2dc62eb432] Als je dit uit een boek hebt, gelijk weggooien dat boek :cry: Ook is het zo dat [code:1:2dc62eb432] #include <conio.h> #include <iostream.h> [/code:1:2dc62eb432] Eigenlijk niet meer mag, het moet zijn: [code:1:2dc62eb432] #include <cconio> #include <iostream> using namespace std; // dan moet je wel deze regel eronder zetten [/code:1:2dc62eb432] Veel compilers ondersteunen nog de oude manier, dus met .h, maar je kan niet klagen als je compiler dit niet doet :). [b:2dc62eb432]getch()[/b:2dc62eb432] is overigens geen standaardfunctie, Borland ondersteund deze wel, Microsoft weer niet. Als je een compiler gebruikt die geen getch() ondersteund, gebruik dan voor een "pauze" [code:1:2dc62eb432] system("pause"); // dit werkt onder de meeste OS'en [/code:1:2dc62eb432] Als laatste moet main een [i:2dc62eb432]return-value[/i:2dc62eb432] teruggeven. Dit hoeft volgens de standaard niet, dan wordt er [i:2dc62eb432]return 0;[/i:2dc62eb432] aangenomen (als ik het mij goed herinner), maar mijn Visual C++ 6.0 geeft dit als een foutmelding. Andreas -- [size=9:2dc62eb432][i:2dc62eb432]I have a rendezvous with Death At some disputed barricade, When Spring comes back with rustling shade And apple blossoms fill the air-- I have a rendezvous with Death When Spring brings back blue days and fair. [/i:2dc62eb432][b:2dc62eb432]Alan Seeger[/b:2dc62eb432][/size:2dc62eb432]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...