Ga naar inhoud

Probleem met VB besturingselement Data


Aanbevolen berichten

Ik heb weer eens iets geks waar ik niet uit kom. Ik wil in Visual Basic 6 via het besturingselement DATA gegevens halen uit een adressenbestand in Excel. Voor het vertonen van de gegevens gebruik ik tekstvakken (ik heb het ook geprobeerd met labels) De gegevens verschijnen bij het doorzoeken van de Database keurig in de vakken als tekst (resp. Caption) . Maar nu komt het: Dit geldt niet voor de Postcodes. Dit tekstvak blijft leeg TENZIJ het een code is zonder letters zoals bij bepaalde buitenlandse postcodes. In de database Heb ik alle cellen in de betreffende PostCodeKolom opgemaakt als tekst. Hij leest en vertoont alleen de getallen (ook getallen met ' - ' erin)maar niet zodra er een letter in voorkomt blijft het vak leeg. Wie kan mij vertellen wat ik kan doen om alle PostCodes te krijgen? Overhaus
Link naar reactie
Mijn probleem is ineens geen probleem meer. Mijn computer gehoorzaamt mij, o wonder, plotseling weer. Of het nu komt omdat ik het apparaat nogal verwijtend heb aangekeken of door een andere oorzaak, hij toont ineens weer alle Postcodes. En ik ben niet eens met hem naar Lourdes geweest! Geen wonder dat er geen enkele reactie kwam. In ieder geval bedankt voor de belangstelling. Overhaus
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...