Ga naar inhoud

Java


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:6f7386281c="xiaobinhu"]ik wil graag een simpel programma maken dat de snelheid kan uitrekenen. De formule is: S=a*t^2 (Snelheid= afstand * tijd in kwadraat). Ik heb geprobeerd om dit te maken, maar ik weet niet hoe dat moet [i:6f7386281c](ik kan nog geen JAVA, dus als je het wel weet, kun je misschien de code ervan geven???)[/i:6f7386281c] :P[/quote:6f7386281c] Mag het in BASIC? Bijvoorbeeld in Liberty Basic? Mogen we je probeersel (code) zien? Abcott
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:99566be9cd="xiaobinhu"]ik wil graag een simpel programma maken dat de snelheid kan uitrekenen. De formule is: S=a*t^2 (Snelheid= afstand * tijd in kwadraat). Ik heb geprobeerd om dit te maken, maar ik weet niet hoe dat moet [i:99566be9cd](ik kan nog geen JAVA, dus als je het wel weet, kun je misschien de code ervan geven???)[/i:99566be9cd] :P[/quote:99566be9cd] Hier een mogelijkheid: [code:1:99566be9cd] public class VeloCalc { private final double DISTANCE = 500; // Constante voor afstand. private final double TIME = 10; // Constante voor tijd. public VeloCalc() { double velocity = DISTANCE * TIME * TIME; System.out.println("Afstand: " + DISTANCE); System.out.println("Tijd: " + Time); System.out.println("Snelheid: " + velocity); } public static void main(String[] args) { new VeloCalc(); } } [/code:1:99566be9cd]
Link naar reactie
Ach, waarom dan gewoon niet gelijk in AS. :D [code:1:d05b10e742] TextField.prototype.onSetFocus = function() { this.text= ""; } TextField.prototype.onKillFocus = function(){ if (this.text=="") this.text = this._name.substring(1, this._name.length); } TextField.prototype.onChanged = function() { var output = tafstand.text * Math.pow(ttijd.text , 2); if(!isNaN(output))_root.tantwoord.text = output; } makeField = function(name, x, y){ createTextField("t"+name,depth++,x,y,100,25); name = eval("t"+name); name.type = "input"; name.onKillFocus(); name.border = true; } makeField("afstand",10,10,1); makeField("tijd",10,45,1); createTextField("tantwoord",depth++,10,100,100,25); tantwoord.border = true; tantwoord.text = "antwoord"; lineStyle(0); moveTo(10,85); lineTo(110,85);[/code:1:d05b10e742]Copy/paste en klaar. In MX natuurlijk.
Link naar reactie
xiaobinhu, bij een formule moet je te vertellen welke eenheden je gebruikt: -bijvoorbeeld: tijd in minuten, afstand in kilometers, snelheid is dan in kilometers per uur -volgens mij klopt je formule niet: S=a*t^2 (Snelheid= afstand * tijd in kwadraat) Volgens deze formule gaat de snelheid omhoog als je meer tijd neemt voor dezelfde afstand..., lijkt me niet OK. Wat dacht je van S=A/T A= afstand in km T= tijd in uren S= snelheid in km/uur Herman
Link naar reactie
[quote:fc05fba3ea="herman777"]xiaobinhu, bij een formule moet je te vertellen welke eenheden je gebruikt: -bijvoorbeeld: tijd in minuten, afstand in kilometers, snelheid is dan in kilometers per uur -volgens mij klopt je formule niet: S=a*t^2 (Snelheid= afstand * tijd in kwadraat) Volgens deze formule gaat de snelheid omhoog als je meer tijd neemt voor dezelfde afstand..., lijkt me niet OK. Wat dacht je van S=A/T A= afstand in km T= tijd in uren S= snelheid in km/uur Herman[/quote:fc05fba3ea] De formule klopt wel, maar xiaobinhu heeft de eenheden verkeerd gekozen: s = a * t^2 is een bekende natuurkunde formule, maar het betekent: afstand = versnelling * tijd^2 snelheid is in de natuurkunde: v afstand: s versnelling: a enz.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...