Ga naar inhoud

acces database inpoteren in listbox


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ik heb een vraag over hoe ik een acces data base (kolom) kan importeren in een listbox in vb 6 ik had een voorbeeld gevonden op een web side ( http://www.pscode.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=27629&lngWId=1 ) werkt oke maar dan moet ik wel de acces database converteren naar een eerdere versie van acces en dat is nu net iets wat ik niet snap waarom en ook denk ik dat het misschien makkelijker kan. ik wil dus eigenlijk gewoon een kolom uit de accces database importeren naar een listbox. ik hoop wel dat ik genoeg info heb gegeven over wat ik wil maar goed dat kan ik terug lezen :-) alvast bedankt voor de reacties Ronald Peters
Link naar reactie
Je hebt zelf denk ik geen Access geinstalleerd op de bak waar VB 6 draait. In VB zet je dus iets van een ADO-control op je form. Die control "kletst" met de dbase door instructies te geven aan de Jet-engine. Hoe die instructies moeten luiden bij een bepaald formaat database staat gedefinieerd in een database-stuurprogramma. Bij het installeren van Ac97 of Ac2k wordt het benodigde stuurprogramma geinstalleerd en kun je met ADO e.d. buiten Access om de dbase in (via ODBC dan dus). In jouw geval is bij installatie van VB 6 het stuurprogramma voor Access 97 geinstalleerd en nu wil je in een Ac2k of hoger dbase rommelen. Je moet dus je stuurprogramma updaten. Dat doe je door MDAC 2.7 te installeren. Kun je [url=http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=9ad000f2-cae7-493d-b0f3-ae36c570ade8&languageid=f49e8428-7071-4979-8a67-3cffcb0c2524&displaylang=en]d/l bij MS[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...