Ga naar inhoud

bosch maxx 40 wfc2465 reset


Benjamin-1

Aanbevolen berichten

Onze wasmachine is een oude lieverd. De Bosch maxx 40. Twaalf jaar oud volgens de monteur. Jarenlang goed dienst gedaan. Nu bleef hij maar draaien en stopte niet op de gezette tijden. Monteur zei dat t hoogstwaarschijnlijk aan de printplaat lag, dus hij kon m resetten, of n nieuwe printplaat vanaf 200 euro. Dus hij resetten met deze combinatie: Deur open Deur dicht Knop op centrifugeren Centrifugeknop / toerental draaien 2 sec wachten Knop op afpompen Knop op uit Knop eentje naar rechts Knop naar eentje links van uit Knop op uit Klaar Ik weet niet heel zeker of de 2 sec wachten daar zat of een plekje omhoog of naar beneden in de sequence. Overigens betwijfel ik of ie t nu wel weer normaal doet, maar deze geheime reset combinatie kostte mij wel ff 60 euro handje contantje. Mocht je nog zo n oude wasmachine hebben als wij, hoop dat je hier iets aan hebt.
Link naar reactie
Helaas heeft deze truc niet geholpen. Hij blijft heel lang doordraaien en je kan t stoppen door m op spoelen of centrifugeren te zetten. De monteur heeft gezegd dat de printplaat vervangen moet worden en dat dat minstens €200 gaat kosten. De kans zou daarna alsnog groot zijn dat er iets anders kapot zou gaan na deze 12 jaar trouwe dienst. Dus we zullen ermee moeten leven om m handmatig te stoppen. Wellicht heeft het wel nut voor uw Bosch..
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...