Ga naar inhoud

optgroup/listmenu vullen vanuit database


Aanbevolen berichten

Ik heb een leuk probleempje/vraagje. Ik heb/wil in een formulier een list menuutje met optgroup erin. de klant kan daarin met een klik het juiste nummer, categorie en soort cursus aanklikken: voorbeeld ([i:a58e7fd919][b:a58e7fd919]Taal en talen[/b:a58e7fd919] [/i:a58e7fd919] 1101 nederlands spel en stelproblemen 1110 nederlands voor anderstaligen 1201 frans spreekvaardigheid 1304 latijn beginselen der taal [b:a58e7fd919][i:a58e7fd919]Computer[/i:a58e7fd919][/b:a58e7fd919] 4101 systeembeheer begeleiding 4320 programma's internet 4106 programma's musicad etc..etc.. ) totaal 94 items (misschien moet ik het voor de duidelijkheid maar splitsen in twee lists zonder optgroup: dus keuze 1 wordt hoofdgroep. 2 wordt nummer/categorie/naam) nu probeer ik dat vanuit de database te vullen, maar krijg dat niet voor elkaar. mijn vraag: is dat uberhaupt wel mogelijk?
Link naar reactie
[quote:f86b7b518c="katrien"]Ik heb een leuk probleempje/vraagje. Ik heb/wil in een formulier een list menuutje met optgroup erin. de klant kan daarin met een klik het juiste nummer, categorie en soort cursus aanklikken: voorbeeld ([i:f86b7b518c][b:f86b7b518c]Taal en talen[/b:f86b7b518c] [/i:f86b7b518c] 1101 nederlands spel en stelproblemen 1110 nederlands voor anderstaligen 1201 frans spreekvaardigheid 1304 latijn beginselen der taal [b:f86b7b518c][i:f86b7b518c]Computer[/i:f86b7b518c][/b:f86b7b518c] 4101 systeembeheer begeleiding 4320 programma's internet 4106 programma's musicad etc..etc.. ) totaal 94 items (misschien moet ik het voor de duidelijkheid maar splitsen in twee lists zonder optgroup: dus keuze 1 wordt hoofdgroep. 2 wordt nummer/categorie/naam) nu probeer ik dat vanuit de database te vullen, maar krijg dat niet voor elkaar. mijn vraag: is dat uberhaupt wel mogelijk?[/quote:f86b7b518c] Volgens mij ligt dat aan Internet Explorer die dat niet ondersteund. Onder Mozilla zou deze het wel moeten doen. Inderdaad opsplitsen in twee lists. Methode #1 list1 -> onchange -> het form submitten en aan de hand hiervan weer list2 vullen en weer html als output geven. Methode #2 via javascript bijvoorbeeld: [code:1:f86b7b518c] <script type="text/javascript" language="javascript"> <!-- if (document.getElementById) { document.write('<style type="text/css">\n') document.write('.dropcontent{display:none;}\n') document.write('<\/style>\n') } function contractall() { if (document.getElementById) { var inc=0 while (document.getElementById("dropmsg"+inc)) { document.getElementById("dropmsg"+inc).style.display="none" inc++ } } } function expandone() { if (document.getElementById) { var selectedItem=document.bezoeker_selectie.bezoekers_optie.selectedIndex contractall() document.getElementById("dropmsg"+selectedItem).style.display="block" } } if (window.addEventListener) window.addEventListener("load", expandone, false) else if (window.attachEvent) window.attachEvent("onload", expandone) // --> </script> <select name="cursus_categorie" size="1" style="width:150" onchange="expandone()"> <option value="1" selected="selected">Taal en talen</option> <option value="4">Computer</option> </select> <br> <!-- soort cursus --> <div id="dropmsg0" class="dropcontent"> <br> <select name="cursus_soort_1" size="1" style="width:150"> <option value="1101">nederlands spel en stelproblemen</option> <option value="1110">nederlands voor anderstaligen</option> <option value="1201">frans spreekvaardigheid</option> <option value="1304">latijn beginselen der taal</option> </select> </div> <div id="dropmsg1" class="dropcontent"> <br> <select name="cursus_soort_4" size="1" style="width:150"> <option value="4101">systeembeheer begeleiding</option> <option value="4320">programma's internet</option> <option value="4106">programma's musicad</option> <option value="1304">latijn beginselen der taal</option> </select> </div> ... etc. [/code:1:f86b7b518c] Uiteraard dynamisch samenstellen en verwerken met PHP en mySQL. [code:1:f86b7b518c] if (isset($_POST['cursus_categorie']) && is_numeric($_POST['cursus_categorie'])) { $cursus_categorie = $_POST['cursus_categorie']; if ((isset($_POST['cursus_soort_' . strval($cursus_categorie]))) && (is_numeric($_POST['cursus_soort_' . strval($cursus_categorie)])))) { // hebbes :) $cursus_soort = $_POST['cursus_soort_' . strval($cursus_categorie)]; } } [/code:1:f86b7b518c]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...