Ga naar inhoud

Excel naar Visual basic


Aanbevolen berichten

Ik wil een excelsheet inladen in een VB applicatie, nou is het me gelukt om het excel bestand te openen, maar nu moet ik het nog in een tijdelijke tabel oid in visual basic zetten, zodat ik er een query op kan uitvoeren en het dan in de sql server te uploaden. Nou heb ik 2 vragen: 1. Welk component kan ik het best gebruiken om de gegevens in op te slaan. 2. Hoe sla ik de gegevens op in dit component, bv dmv een query op een excelsheet. Ik hoop dat iemand me kan helpen. Met vriendelijke groet StruiS
Link naar reactie
[quote:63db23a366="Struis"]Ik wil een excelsheet inladen in een VB applicatie, nou is het me gelukt om het excel bestand te openen, maar nu moet ik het nog in een tijdelijke tabel oid in visual basic zetten, zodat ik er een query op kan uitvoeren en het dan in de sql server te uploaden. Nou heb ik 2 vragen: 1. Welk component kan ik het best gebruiken om de gegevens in op te slaan. 2. Hoe sla ik de gegevens op in dit component, bv dmv een query op een excelsheet. [/quote:63db23a366] Via ODBC kun je data uit een Excel sheet halen en wegschrijven via SQL. Of via COM voor gedetailleerde bewerking van het Excel sheet. Een voorbeeld kun je hier vinden [url=http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vblr7/html/vafctCreateObject.asp]CreateObject[/url] Kijk ook eens naar [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=64286&highlight=]dit topic[/url] voor wat relevante tips. Zelfde principe voor Excel.
Link naar reactie
Dat het inlezen van een excel file via odbc mogelijk is wist ik, maar is dat ook mogelijk als ik verschillende excel files wil gebruiken die van te voren niet bekend zijn. oftewel kan je via vb een odbc koppeling maken en gebruiken. Ik ben nu zelf bezig met het com component, alleen weet ik dan niet hoe ik die data kan invoeren in een sql server of in een soort dataset, zodat ik daarna sql er op kan toepassen. mvg StruiS
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:a91e18a255="Struis"]Dat het inlezen van een excel file via odbc mogelijk is wist ik, maar is dat ook mogelijk als ik verschillende excel files wil gebruiken die van te voren niet bekend zijn. oftewel kan je via vb een odbc koppeling maken en gebruiken. [/quote:a91e18a255] Ja, dat kan. VB heeft daar dacht ik een of andere functie voor waarmee je user DSN's kunt aanmaken (of was het de DBEngine object?) Anders kun je altijd nog de ODBC API's gebruiken die relatief eenvoudig te gebruiken zijn. [quote:a91e18a255="Struis"] Ik ben nu zelf bezig met het com component, alleen weet ik dan niet hoe ik die data kan invoeren in een sql server of in een soort dataset, zodat ik daarna sql er op kan toepassen.[/quote:a91e18a255]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...