Ga naar inhoud

SQL?!


Aanbevolen berichten

Ik heb een tabel die heet tblData Ik wil hier een databaseconnectie mee maken, ik krijg alleen de sql instructie niet helemaal goed! Ik wil graag groeperen op Code: SELECT NAAM,PLAATS FROM tblData GROUP BY CODE Ik krijg dan de foutmelding dat het veld NAAM geen deel uitmaakt van een statistische functie? Alle velden zijn tekstvelden, heeft het hier iets mee te maken? SELECT * FROM tblData GROUP BY CODE doe, geeft hij aan dat ik niet kan groeperen op velden met een *, zonder GROUP BY, werkt het wel thnx Cees :-? Iemand een idee........
Link naar reactie
[quote:a1e415da8c="tricky1"]Ik heb een tabel die heet tblData Ik wil hier een databaseconnectie mee maken, ik krijg alleen de sql instructie niet helemaal goed! Ik wil graag groeperen op Code: SELECT NAAM,PLAATS FROM tblData GROUP BY CODE Ik krijg dan de foutmelding dat het veld NAAM geen deel uitmaakt van een statistische functie? Alle velden zijn tekstvelden, heeft het hier iets mee te maken? SELECT * FROM tblData GROUP BY CODE doe, geeft hij aan dat ik niet kan groeperen op velden met een *, zonder GROUP BY, werkt het wel [/quote:a1e415da8c] SELECT * FROM tblData ORDER BY CODE ??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...