Ga naar inhoud

formulier modaal laden


Aanbevolen berichten

Is er iemand die weet hoe ik op een midform een formulier (altijd) op de voorgrond kan houden, terwijl ik wel naar verschillende childformulieren kan switchen, maar het formulier blijft wel op de voorgrond. Een voorbeeld hiervan is het Find-formulier in visual basic 6.0 Als je op de button find klikt, wordt dit formulier geladen. Je kunt nu ook je verschillende childforms activeren, maar het formulier find blijft op de voorgrond. Is er iemand die weet welke eigenschappen ik hier voor moet instellen. Het werkt in ieder geval niet met frmFind.Show 1, MdiForm1 want dan kan ik geen childforms meer activeren
Link naar reactie
[quote:f3efc27e96="rkuiper"]Is er iemand die weet hoe ik op een midform een formulier (altijd) op de voorgrond kan houden, terwijl ik wel naar verschillende childformulieren kan switchen, maar het formulier blijft wel op de voorgrond. Een voorbeeld hiervan is het Find-formulier in visual basic 6.0 Als je op de button find klikt, wordt dit formulier geladen. Je kunt nu ook je verschillende childforms activeren, maar het formulier find blijft op de voorgrond. Is er iemand die weet welke eigenschappen ik hier voor moet instellen. Het werkt in ieder geval niet met frmFind.Show 1, MdiForm1 want dan kan ik geen childforms meer activeren[/quote:f3efc27e96] "This by design" Je moet de property MDIChild van het form op [i:f3efc27e96]False[/i:f3efc27e96] zetten. En dan in het Activate event van het form de volgende functie ofzo aanroepen. [code:1:f3efc27e96] Call SetWindowPos(Me.hwnd, HWND_TOPMOST, 0, 0, 0, 0, SWP_NOMOVE Or SWP_NOSIZE Or SWP_SHOWWINDOW)[/code:1:f3efc27e96] Functiedeclaratie van SetWindowPos: [code:1:f3efc27e96]Public Declare Function SetWindowPos Lib "user32.dll" (ByVal hwnd As Long, ByVal hWndInsertAfter As Long, ByVal x As Long, ByVal Y As Long, ByVal cx As Long, ByVal cy As Long, ByVal wFlags As Long) As Long[/code:1:f3efc27e96]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...