Ga naar inhoud

formulier-array focus opvragen


Aanbevolen berichten

Met de volgende code laadt ik 3x een nieuw formulier, gebaseerd op Form1. Dit gaat helemaal goed, maar hoe kan ik nu later opvragen welk formulier de Focus heeft. Ik wil dus x op kunnen vragen van het geactiveerde formulier. Hoe doe ik dat? Public NwForm(3) As New Form1 Private Sub Command1_Click() for x=0 to 3 Load NwForm(x) NwForm(x).Show x = x + 1 next x (ik werk met VB 6.0) :evil:
Link naar reactie
Die x = x + 1 moet eruit. Next x zorgt er automatisch voor dat x opgehoogd wordt. M.a.w. Je denkt nu dat het werkt, maar dat is niet zo. Waarschijnlijk krijg je 2 forms minder dan je moet krijgen. (En dat is 4, geen 3 zoals je denkt, een array begint bij 0). Met screen.activeform.<naam textbox of activecontrol> kun je de inhoud van het veld opvragen. Zoiets dus (command 1 staat op form1, daarnaast een form2 met daarop textbox met naam Text1) [code:1:02cbe61077] Private Sub Command1_Click() Dim intX As Integer Dim frmForm(3) As Form2 Dim fForm As Form For intX = 0 To 3 Set frmForm(intX) = New Form2 Load frmForm(intX) frmForm(intX).Text1 = CStr(intX) frmForm(intX).Show Next intX MsgBox Screen.ActiveForm.Text1 End Sub Resultaat is een 3 nieuwe forms en een msgbox met daarin de waarde van x, opgehaald uit de textbox van het form dat de focus heeft. [/code:1:02cbe61077]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...