Ga naar inhoud

Excel/controle cel na invoer?


Aanbevolen berichten

Weet iemand hoe je een cel in een excelbestand kunt controleren en dan kan aangeven of de waarde correct is ingevoerd of niet? bijvoorbeeld in de cellen A1 tm A4 (zodra ik ze wijzig) alleen een hoofdletter L of kleine letter l ingevoerd kan worden?! Ik had onderstaande code, maar dit werkt niet helemaal, kan iemand me aangeven wat ik fout doe? Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) Range("A1:A4").Select With Selection.Font If KeyAscii <> 78 or KeyAscii <> 110 then KeyAscii = 0 MsgBox("U kunt hier alleen een letter L invoeren!") End if End With End Sub Hartstikke bedankt!!
Link naar reactie
tricky1, je kunt ook een "keuzelijst" maken: daar zet je alleen de keuzemogelijkheden in die jij wilt, hoef je ook niet te controleren. Zie de "Help", zoek op "keuzelijst" en kies dan "Gegevens uit een opgegeven lijst invoeren in een cel" (ik heb Office XP, ik denk dat dit in office 2000 ongeveer hetzelfde gaat) Herman
Link naar reactie
Waarom niet via het menu [b:c210ae4ced]Data [/b:c210ae4ced]met [b:c210ae4ced]data valideren [/b:c210ae4ced] Vervolgens bij [b:c210ae4ced]Toestaan [/b:c210ae4ced]"[i:c210ae4ced]Aangepast[/i:c210ae4ced]" kiezen en bij [b:c210ae4ced]formule [/b:c210ae4ced]hetvolgende:[i:c210ae4ced][code:1:c210ae4ced]=OF(A1="L",A1="l")[/code:1:c210ae4ced][/i:c210ae4ced] Bij het [b:c210ae4ced]tabblad foutmelding [/b:c210ae4ced]kun je dan aangeven wat er fout is en hoe het wel moet etc. P.S. het kan zijn dat je een ; moet gebruiken ipv een , in je formule. Dat ligt eraan hoe je je landinstellingen hebt staan. En bovenstaande formule is de validatie die je op cel A1 zet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...