Ga naar inhoud

[VB60, Access]Autonummering en recordstoevoegen


Aanbevolen berichten

Ik wil een record toevoegen dmv. update. Ik heb zes velden in de tabel waarvan de eerste de autonummering bevat. Met de code die ik geschreven heb maakt hij geen nieuw record aan + de nieuwe autonummering (Sleutel in de tabel) maar schrijft hij over het huidige record heen (Laatst geselecteerde). Hoe pas ik het aan? Bijgaand mijn code: [code:1:87122a22ea] Private Sub cmdToevoegen_Click() If cmdToevoegen.Caption = "Toevoegen" Then For i = 0 To 6 txtLeverancier(i) = "" Next i txtLeverancier(0).Locked = True txtLeverancier(0).Text = "Auto" cmdToevoegen.Caption = "Opslaan" Else cmdToevoegen.Caption = "toevoegen" If (IsNumeric(txtLeverancier(5))) Then For i = 1 To 6 rsFietsen.Fields(i) = (txtLeverancier(i)) Next i rsFietsen.AddNew MsgBox "Opgeslagen" Else MsgBox "u kunt alleen numerieke waarden invoeren!" End If End If End Sub [/code:1:87122a22ea]
Link naar reactie
[quote="diniz"]Ik wil een record toevoegen dmv. update. Ik heb zes velden in de tabel waarvan de eerste de autonummering bevat. Met de code die ik geschreven heb maakt hij geen nieuw record aan + de nieuwe autonummering (Sleutel in de tabel) maar schrijft hij over het huidige record heen (Laatst geselecteerde). Hoe pas ik het aan? Je hoeft geen autonummeringsveld te definieren, Dit doet access zelf al. Zo makkelijk dus. Gerton
Link naar reactie
Al opgelost, was .update vergeten en ik d8 dat het aan de autonummering lag... dit is de goede geworden: [code:1:61abe80048] rsFietsen.AddNew For i = 1 To 6 rsFietsen.Fields(i) = (txtLeverancier(i)) Next i rsFietsen.Update [/code:1:61abe80048] //Corbier Ik ben niet super in VB, nog maar net mee begonnen, doe ik iets tegen prgrammeer regels in? Hij naar mijn ged8en de 6 velden in de recordset zetten, en dit werkt goed.
Link naar reactie
[quote:3fb14bed33]Hij naar mijn ged8en de 6 velden in de recordset zetten, en dit werkt goed.[/quote:3fb14bed33] Taj, waarom zou het niet werken? Maar je kunt de velden toch gewoon benoemen en dan vullen? Dat doet iedereen, en je kunt tussendoor ook nog de waardes valideren o.i.d. Groeten
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...