Ga naar inhoud

Verschil tussen C++ en C++.net


Aanbevolen berichten

[quote:f4b5b8ab81="JCD2000"]Ik wil leren programmeren met microsoft visual. Maar nu zou ik graag weten wat het verschil is tussen microsoft visual C++ en microsoft visual C++.net. En welke van deze twee is dus het beste.[/quote:f4b5b8ab81] Ik kan in dit geval alleen zeggen dat C++.net het beste van deze twee is als je voor het ".net platform" wilt gaan ontwikkelen.
Link naar reactie
Met Visual C++.net kun je 'managed' code schrijven. Dit is code die draait onder de Common Language Runtime (CLR) van het .net Framework. Bij CLR moet je je voorstellen dat je in elke willekeurige taal die CLR ondersteunt kunt schrijven (eventueel ook meerdere talen door elkaar) en dat deze code bij het compileren wordt omgezet in de CLR. Voordeel van Visual C++.net is dat je gebruik kunt maken van de voordelen van het .net Framework, zoals de standaardklassen van .net, garbage collection e.d. Bovendien is het tegenwoordig mogelijk om visueel Windows forms te bouwen zoals je dat wellicht al gewend bent uit de 'sleur-en-pleur'-omgevingen zoals Visual Basic. Nadeel is dat je bij het gebruik van .net lagere performance hebt dan bij 'unmanaged' code. Bij unmanaged code ben je zelf verantwoordelijk voor geheugengebruik e.d. en kun je je code dus zelf tweaken voor optimale prestaties. Met Visual C++.net kun je echter nog steeds unmanaged code schrijven. Bijkomend voordeeltje is dat je hiermee ook nog applicaties kunt schrijven die nog onder Windows 95 draaien. Al met al lijkt Visual C++.net mij de beste keuze omdat dit het beste van twee werelden biedt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...