Ga naar inhoud

Programmeren met TAPI


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met een project op het gebied van voicedialing en hierbij is het de bedoeling dat op het moment dat de TAPI sofware verbinding maakt dat dan de microfoon uitgeschakeld wordt. Ik heb zelf geen verstand van programmeren en zou graag weten of iemand mij hiermee kan helpen (ik neem aan dat ik gebruik moet maken van C of C++) Greetings JCD
Link naar reactie
Ik denk dat je toch eerst zult moeten leren programmeren... Okay... Welk platform? Windows of Linux? En welke OS versies wil je ondersteunen? Daarna de taal. Ik neem aan dat je enigszins bekend bent met de Engelse taal? Zoniet heb je enorm veel bijscholing nodig. Je hoeft niet vloeiend Engels te spreken maar hoe meer je weet, des te eenvoudiger wordt het. Dan de ontwikkel-omgeving. Ik heb al het idee dat je met Windows wilt gaan werken. Dan is Visual Studio.NET een mooie oplossing omdat de .NET foundation class al enorm veel functionaliteit bevat, klaar voor gebruik. Alleen vraagt .NET wel een vrij stevig computer-systeem en is .NET sterk afhankelijk van de runtime libraries. Desondanks is het een goede omgeving om mee te leren. Immers, je kunt kiezen tussen het 'eenvoudige' Visual Basic, iets complexer werken door C# te gebruiken of echt moeilijk doen door C++ te gebruiken. Naast VS.NET kun je ook voor Delphi kiezen. Delphi is erg geschikt voor diverse doeleinden, inclusief TAPI applicaties. De taal is eenvoudig te leren, de IDE is gebruikers-vriendelijk en de binaire code die Delphi produceert is vrij stabiel. Naast deze twee grote ontwikkel-omgevingen kun je ook kiezen tussen een intelbaar aantal andere ontwikkel-omgevingen. Maar voor deze omgevingen is het een stuk lastiger om informatie te vinden. Kijk overigens eens op [url=http://www.experts-exchange.com/]Experts Exchange[/url] waar erg veel informatie terug te vinden is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...