Ga naar inhoud

[VB]In valid use of null, Hoe te omzeilen


Aanbevolen berichten

Ik heb in mijn access database een veldnaam prijs. Maar niet van elk artikel is de prijs bekend. Als ik de diverse records uitlees geeft hij de foutmelding invalid use of null. Is dit met een stukkie code op te lossen of maak ik een fout in mijn database. Ik d8 natuurlijk weer heel simpel door het op deze manier uit te lezen: With rsRaadplegen .MoveFirst txtRaadplegen(0) = rsRaadplegen.Fields(0) txtRaadplegen(1) = rsRaadplegen.Fields(1) txtRaadplegen(2) = rsRaadplegen.Fields(2) txtRaadplegen(3) = rsRaadplegen.Fields(3) txtRaadplegen(4) = rsRaadplegen.Fields(4) End With :-? Als jullie meer info moeten hebben zeggen jullie het maar.
Link naar reactie
[quote:afda185f90="diniz"]Ik heb in mijn access database een veldnaam prijs. Maar niet van elk artikel is de prijs bekend. Als ik de diverse records uitlees geeft hij de foutmelding invalid use of null. Is dit met een stukkie code op te lossen of maak ik een fout in mijn database. Ik d8 natuurlijk weer heel simpel door het op deze manier uit te lezen: With rsRaadplegen .MoveFirst txtRaadplegen(0) = rsRaadplegen.Fields(0) txtRaadplegen(1) = rsRaadplegen.Fields(1) txtRaadplegen(2) = rsRaadplegen.Fields(2) txtRaadplegen(3) = rsRaadplegen.Fields(3) txtRaadplegen(4) = rsRaadplegen.Fields(4) End With Als jullie meer info moeten hebben zeggen jullie het maar.[/quote:afda185f90] http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=90435 Bovendien, Hoe weet je zo zeker dat de 0e, 1e, 2e, 3e, etc. index overeenkomen met de veldnamen in de resultset? Gebruik dan het volgende ofzo:[code:1:afda185f90] if isnull(rsRaadPlegen.Fields("Veld1").value) then txtRaadPlegen(0).Text = "" else txtRaadPlegen(0).Text = rsRaadPlegen("Veld1").value endif[/code:1:afda185f90]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:ae802ed841="diniz"]Ik heb in mijn access database een veldnaam prijs. Maar niet van elk artikel is de prijs bekend. Als ik de diverse records uitlees geeft hij de foutmelding invalid use of null. Is dit met een stukkie code op te lossen of maak ik een fout in mijn database. Ik d8 natuurlijk weer heel simpel door het op deze manier uit te lezen: With rsRaadplegen .MoveFirst txtRaadplegen(0) = rsRaadplegen.Fields(0) txtRaadplegen(1) = rsRaadplegen.Fields(1) txtRaadplegen(2) = rsRaadplegen.Fields(2) txtRaadplegen(3) = rsRaadplegen.Fields(3) txtRaadplegen(4) = rsRaadplegen.Fields(4) End With :-? .[/quote:ae802ed841] If IsNull(txtRaadplegen(0).Value) Then rsRaadplegen.Fields(0).Value = "<Prijs Onbekend>" End If Enz...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...