Ga naar inhoud

VB6 -> error 453


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met een programa dat windows op een bepaalde tijd afsluit en ik wil dit programma als een windows service laten draaien zodat ik hem uit de lijst van processen kan halen. Dit doe ik met [b:1ea983ac41]RegisterServiceProcess[/b:1ea983ac41] en de eerste waarde daarvan mag Null zijn volgens de documentatie. Toch geeft hij iedere keer weer dezelfde fout [b:1ea983ac41]Can't find Dll entry point RegisterServiceProcess in kernel32[/b:1ea983ac41]. Voor Null wil ik vbNull gebruiken, het heeft 1 keer gewerkt en sinds dien nooit weer. [code:1:1ea983ac41]Public Sub SetService(HideProcess As Boolean) Dim Process_Code As Long Dim Return_Service As Long If HideProcess Then Process_Code = GetCurrentProcessId() Return_Service = RegisterServiceProcess(vbNull, Make_System_Process) ElseIf Not HideProcess Then Process_Code = GetCurrentProcessId() Return_Service = RegisterServiceProcess(vbNull, Make_Normal_Process) End If End Sub[/code:1:1ea983ac41] Ik heb ook al de Process_Code gebruikt in plaats van vbNull want het gaat om het huidige programma/process maar ook daar geeft hij dezelfde fout, ongeacht of ik ByVal of ByRef gebruik.
Link naar reactie
[quote:be060438f6="DarkScribe"]Ik ben bezig met een programa dat windows op een bepaalde tijd afsluit en ik wil dit programma als een windows service laten draaien zodat ik hem uit de lijst van processen kan halen. [/quote:be060438f6] [quote:be060438f6="DarkScribe"]Dit doe ik met [b:be060438f6]RegisterServiceProcess[/b:be060438f6] en de eerste waarde daarvan mag Null zijn volgens de documentatie. Toch geeft hij iedere keer weer dezelfde fout [b:be060438f6]Can't find Dll entry point RegisterServiceProcess in kernel32[/b:be060438f6]. Voor Null wil ik vbNull gebruiken, het heeft 1 keer gewerkt en sinds dien nooit weer. [/quote:be060438f6] [i:be060438f6]RegisterServiceProcess[/i:be060438f6] werkt alleen op Win9x/ME. [quote:be060438f6="DarkScribe"] [code:1:be060438f6]Public Sub SetService(HideProcess As Boolean) Dim Process_Code As Long Dim Return_Service As Long If HideProcess Then Process_Code = GetCurrentProcessId() Return_Service = RegisterServiceProcess(vbNull, Make_System_Process) ElseIf Not HideProcess Then Process_Code = GetCurrentProcessId() Return_Service = RegisterServiceProcess(vbNull, Make_Normal_Process) End If End Sub[/code:1:be060438f6] Ik heb ook al de Process_Code gebruikt in plaats van vbNull want het gaat om het huidige programma/process maar ook daar geeft hij dezelfde fout, ongeacht of ik ByVal of ByRef gebruik.[/quote:be060438f6] [code:1:be060438f6]Public Function SetService(Byval HideProcess As Boolean) As Boolean If HideProcess Then SetService = RegisterServiceProcess(vbNull, RSP_SIMPLE_SERVICE) Else SetService = RegisterServiceProcess(vbNull, RSP_UNREGISTER_SERVICE) End If End Sub[/code:1:be060438f6]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...