Ga naar inhoud

[Visual Basic] combinatie met Word


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb bezig met het schrijven van een applicatie. Het is een registratie systeem voor een museum (groepsbezoek, kinderfeestjes registeren etc.). Nu is het de bedoeling dat zodra er een reservering gemaakt is, alle betrokken personen een brief krijgen zodat ze op de hoogte zijn van die reservering. Ik wil dus een standaard brief gaan maken voor bepaalde reserveringen, op de plaats van adres etc. komen dan variablen. Maar nu de vraag, hoe doe ik dit? Hoe maak ik in Word een variable en hoe spreek ik vanuit Visual Basic Word aan? Al vast bedankt, Morph
Link naar reactie
Heb wat rond gekeken op die ene site en ook google.nl, maar no luck. Vaak kom ik alleen maar uitleg tegen om een soort mailmarge te maken (mailing-list etc.). Niet echt wat ik zoek. Maar is het misschien handiger als ik een soort forumlier maak in access en deze dan in Visual basic gebruik? Ik sla de data namelijk op in een access database. Bedankt voor je reacties.
Link naar reactie
Het werkt!! Het is gelukt mensen. Ik heb de volgende code gebruikt: [quote:24d004a93a] Private Sub mnuTest_Click() Dim objWordApp As Word.Application Dim myRange Set objWordApp = CreateObject("Word.Application") objWordApp.Documents.Open App.Path & "\test.doc" Set myRange = ActiveDocument.Content With myRange.Find .ClearFormatting .Text = "<<adres>>" .Replacement.ClearFormatting .Replacement.Text = "hello there!" .Execute Replace:=wdReplaceAll, Forward:=True, Wrap:=wdFindContinue End With objWordApp.ActiveDocument.SaveAs (App.Path & "\test1.doc") objWordApp.ActiveDocument.Close wdDoNotSaveChanges End Sub [/quote:24d004a93a] Natuurlijk moet ik het nog gaan uitbreiden, maar uiteindelijk haal ik adres gegevens uit de database die ik wegschrijf naar die standaard brief. Helemaal toppie! Bij deze bedankt ik Forza en pkouwer voor hun hulp. Zonder hun was het niet gelukt. Thank you and stay well :D Morph
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...