Ga naar inhoud

Bosch WAS28443NL aquastop kapot?


Bert-3

Aanbevolen berichten

Vanmiddag gaf de wasmachine een E17 en E29 code tijdens een programma. Beneden (voorkant) filter schoongemaakt (was niet vuil). Fout E29 bleef bestaan. Wassen lukt niet meer. Centrifugeren wel. Water losgehaald aan kraan en filter in slang gereinigd. Was licht gruis aanwezig. Fout blijft. Vanavond de hele slang en inlaatventiel losgehaald. De filters bij het ventiel waren schoon. Weerstandmeting ventiel geeft een waarde 4 bij 20K (beide spoelen). Voorzichtig denk ik dat de slang kapot is. Als ik de slang aansluit en de kraan openzet komt er geen water uit. Is deze conclusie juist? Een nieuwe slangset kost ca. 150 euro dus ik zou graag zekerheid hebben. Kan ik als test een gewone slang kopen(recht-recht) en aansluiten? Wat moet ik met de elektrische aansluitingen op het ventiel? (twee keer wit blok, 1 x bruin blok) Machine E WAS28443NL/07 FD 9110 200492 KD ME257B 40110X002001102 Alvast dank voor iedere reactie!
Link naar reactie
Volgens de https://www.europart.nl/bosch-00665053-slang-11025726-was28390-was28441-wasmachine-00510060 betaat deze set uit een inlaat ventiel in de aquastop unit en een dubbel ventiel in de machine (aan het einde van de slang) Alle 3 spoelen zijn 230V uitvoeringen en kun je per stuk van 230V voorzien. [B]LET OP[/B]: alleen de witte aansluitingen gebruiken, de zwarte is van de flowmeter, dus de water inlaat sensor. Of de slang simpel van het dubbele inlaat ventiel af kan is niet goed zichtbaar. Als je op één van de spoelen van het dubbele ventiel en op de spoel in het aquastop blok 230V zet en je waterdruk er op zet zou er water uit moeten komen. Zo niet dan is de aquastop unit defect. Hoeveel Ohm is dat ventiel?
Link naar reactie
Hoi Harry, Dank voor je reaktie. Ongeduldig als ik ben had ik al een simpele slang gekocht en deze gemonteerd op het inlaatventiel. Het witte blokje bedrading dat aangesloten zat op de aquastop wordt daardoor niet meer gebruikt. Daarna deed de machine het als vanouds en zie ik daarin de bevestiging dat de aquastop kapot is. Een nieuwe is reeds onderweg. Dank voor je moeite om te reageren.
Link naar reactie
Dan heb je het eigenlijke antwoord dus al gegeven. Volg de kabel van de aquastop unit naar de elektronica module. Stekkers goed vast, kabel niet beschadigd? Op de bodemplaat van de machine zit een vlotter unit. Is deze droog, vrij van roest en stof en zit de stekker er goed op? Is volgens mij een elektronische versie, niet simpel door te meten.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...