Ga naar inhoud

Windows-versie detecteren in een batch file


Aanbevolen berichten

[quote:14ad7fb15a="Amorax"]Hoe zorg ik er voor dat afhankelijk van de Windows-versie er bepaalde acties in mijn batch-file worden uitgevoerd?[/quote:14ad7fb15a] Dit is de makkelijkste manier om te onderscheiden tussen Win9x en NT/2000/XP+ [code:1:14ad7fb15a] if [%OS%]==[Windows_NT] goto WinNt :win9x goto stop :WinNt :stop [/code:1:14ad7fb15a]
Link naar reactie
[quote:755fbd0874="Amorax"]Is er ook onderscheid mogelijk tussen WINNT en WINXP? De eerste heeft namelijk C:\WINNT als Windows-directory en de tweede C:\WINDOWS[/quote:755fbd0874] Aaaargh. En wat nou als ik Windows op F: heb geïnstalleerd? En wat nou als ik Windows in C:\Winblows heb geïnstalleerd? NT/Win2K (en WinXP vast ook) heeft ook nog %SystemRoot% %windir% untested code: [code:1:755fbd0874] if [%SystemRoot%]==[] goto CheckParam :GotIt REM gebruik van SystemRoot environment variabele Echo %Systemroot% goto stop :CheckParam if [%1]==[] goto Error REM gebruik parameter 1 als windows root Echo %1 goto stop :Error REM Geen pad voor Windows opgegeven. Echo Geen pad voor Windows opgegeven. :stop [/code:1:755fbd0874] Aanroep onder Windows NT/2000/XP [code:1:755fbd0874] mijn_batchfile.bat [/code:1:755fbd0874] Aanroep onder Win9x [code:1:755fbd0874] mijn_batchfile.bat c:\windows [/code:1:755fbd0874]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...