Ga naar inhoud

VBA Excel: hoe kan ik een tekstvak verplaatsen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een sheet met daarop een grafiek. Naast de grafiek heb ik in tekstvakken (gemaakt vanuit werkbalk Tekenen) de namen van de lijnen staan. Nu moet ik nog handmatig de tekstvakken naast de lijnen plaatsen. Ik wil dit echter automatisch doen. De legenda gebruiken is niet voldoende ivm zwart-wit printers. De waardes van de lijnen zijn weer afhankelijk van input elders op het sheet. Weet iemand hoe ik dit aan kan pakken? groet Willem
Link naar reactie
Maak een tekstvak Neem een macro op sleep het testvak een stukje. stop macro opnemen kijk naar de macro [code:1:7351a11b3f]Sub Macro1() ActiveSheet.Shapes("Text Box 1").Select Selection.Characters.Text = "Test" With Selection.Characters(Start:=1, Length:=4).Font .Name = "Arial" .FontStyle = "Standaard" .Size = 10 .Strikethrough = False .Superscript = False .Subscript = False .OutlineFont = False .Shadow = False .Underline = xlUnderlineStyleNone .ColorIndex = xlAutomatic End With Selection.ShapeRange.IncrementLeft -222# Selection.ShapeRange.IncrementTop 6# Range("F25").Select End Sub [/code:1:7351a11b3f] Zoals je ziet kun je iets doen met [code:1:7351a11b3f]Selection.ShapeRange.IncrementLeft -222# Selection.ShapeRange.IncrementTop 6# [/code:1:7351a11b3f] ga eventueel op "IncrementLeft " staan en druk op F1 voor meer help Wim
Link naar reactie
Heel mooi!! Ik had inderdaad al hetzelfde gedaan met het maken van een tekstvak en daarna de beweging op te nemen in een macro. Maar toen moest ik eerst het tekstvak selecteren alvorens de macro uit te voeren, anders kwam er een of andere foutmelding. Is er ergens een overzicht te vinden (op internet ?) met de functies in VBA en wat ze doen? Het probleem aan mijn kant is gewoon dat ik niet weet wat ik waarvoor kan gebruiken en wat mogelijk is. Op deze manier lukt het ook wel, dankzij de mede-enthousiastelingen op dit forum en dat is erg leuk!!! :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...