Ga naar inhoud

Bosch soccer wae284sonl/03FD 8606600193


zineb81

Aanbevolen berichten

Wie weet raad? Ik krijg steeds de foutmelding F18, water loopt niet weg en kleren blijven kletsnat. Heb het water via het nood slangetje weg laten lopen. Heb de dop open gedraaid maar zit niks tussen. Wat kan ik doen zodat het water af pomt heb verschillende wassen gedraaid maar hij wilt niet afpompen en centrifugeren iemand tips
Link naar reactie
Hoor je op het moment dat hij moet afpompen de pomp wel draaien? Indien nee dan zit de pomp vast/draait te zwaar of is stuk. Indien ja dan zit er mogelijk wat tussen trommel en kuip wat op het gat van de afvoerslang ligt. Schijn mef een zaklamp door de gaatjes van de trommel en kijk of je iets ziet liggen wat ef niet hoort, bv een sok. Er kan ook wat in de slang tussen kuip en pomp zitten wat de eco bal laat klemmen.
Link naar reactie
Leeg laten lopen via het slangetje. Achter paneel er af halen. De pomp bestaat uit 2 delen, de motor kan van het pomphuis door hem een kwartslag te draaien. Kun je het schoepje nu met de hand draaien? Nee: dan zit hij vast. Haal hem verder uit elkaar en kijk of je hem weer gangbaar kunt maken. Ja: sluit hem eens rechtstreeks op 230V aan: draait hij wel of niet? https://www.bosch-home.nl/artikeloverzicht/00145787 Als de pomp wel goed is dan zit het probleem in de slang tussen kuip en pomp. Verwijder deze en maak de eco-bal weer gangbaar.
Link naar reactie
Hoi Harry, Bedankt voor je advies, er zat inderdaad iets vast in het shoepje en bij de ecobal. Dat probleem hebben we opgelost en de machine deed het weer, bij het tweede wasje draaien kregen wij opeens de foutmelding f23. Ik vond terug dat het iets met water in de bodemplaat/lekkage. Terwijl die het bij de eerste was deed naar het verhelpen van de f18 melding gewoon deed. Hoe kunnen we dit weer verhelpen. Bedankt voor de hulp alvast
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...