Ga naar inhoud

Bosch wasmachine lekt onder trommel


Daan-162

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, onze 1,5 jaar oude Bosch WAW32642NL lekt bij de aansluiting van de trommel naar de afvoerslang. Hij gaf code E23 en na openmaken, drogen en opnieuw de was starten plensde het vanaf dat randje naar beneden. Mijn gok is dat het rubber iets verschoven is en ik wil het in eerste instantie zelf proberen te repareren - Bosch kan pas over twee weken een monteur leveren. Wat ik zo snel alleen niet zie is hoe ik het beste bij dat punt kan komen, via de achterkant kom ik er niet bij en ik zie niet hoe de voorkant van de wasmachine los moet. Heeft er iemand tips?
Link naar reactie
Wat bedoel je precies met "rand moet gaan"? Ik zie geen lekkage tussen kuip en afvoer slang in dit filmpje. Als je met rand het manchet bedoeld: die kan in 5 minuten stuk gaan, ongeacht de leeftijd. Gaat stuk omdat er iets scherps in je was heeft gezeten, kan iets simpels zijn als een rits. Of van ouderdom, maar dan omdat hij door kalk of zeepresten hard en broos is geworden. Vervangen is relatief simpel zoals je in het filmpje ziet. Zie ook https://www.youtube.com/watch?v=etL8qRGQHsY
Link naar reactie
Ik heb de manchet deels losgemaakt, maar die ziet er nog goed uit. Als ik water in de trommel giet, begint het bij de 5e beker te lekken - dan staat het water nog niet tot aan het manchet, dus dat kan het ook niet zijn. Ik zie niet wat het verder kan zijn. Weet je nog een andere reden waarom er water uit de trommel zou kunnen lekken?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...