Ga naar inhoud

[Access]Berekening totalen


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn probleem is het volgende; Ik heb drie velden, aantal, prijs, korting(percentage). Als ik nu de Som van deze drie wil berekenen geeft access een "#fout" in het totaal tekstvak. Ik heb al geprobeerd om eerst in een tekstvak de kortingsprijs te laten berekenen en daar de som * aantal te berekenen maar ook dit geeft een "#fout" in tekstvak totaal. Als ik per artikel dit laat uitrekenen gaat alles goed enkel de totalen willen maar niet lukken. Doe ik iets fouts of zie ik wat over het hoofd. Grt Ako
Link naar reactie
Access zegt ook #fout in een besturingselement, als die een Naam heeft die al door een tabelveld wordt gebruikt. De kans daarop is groot als je het form met een wizard aanmaakt, of een veld uit de lijst sleept. Bij #fout is dus het eerste wat men controleert: de Naam-eigenschap. Die twee regels die je daar neerzet geven bij mij zowel als expressie gebruikt als in de VB-editor toch echt foutmeldingen, dat hoef ik niet te testen. Je zet in een (evt. verborgen) detailsectie per record het bedrag in een tekstvak met Naam Bedrag en als bron =Prijs * (1 - Kortingpercentage / 100) * aantal En in een footer zet je een tekstvak met bron: =Som(Bedrag) Of je skipt die hele detailsectie en zet waar nu Bedrag staat de formule. Let wel goed op haakjes en teksthaken[] als je spaties in je veldnamen hebt: =Som(Prijs * (1 - Kortingpercentage / 100) * aantal)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...