Ga naar inhoud

[Algemeen] Binary Search Tree


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! Ik probeer de afgelopen dagen al een "simpel" programmaatje te maken, voor het aanmaken en uitlezen van een binary search tree. Ik doe dit in C en gebruik hiervoor de volgende struct: [code:1:4a4dbb24e1] struct item { int value; struct item *left; struct item *right; } boom[100]; [/code:1:4a4dbb24e1] Een gebruiker gaat getallen invoeren in het programma en deze worden toegevoegd aan de (in het begin lege) boom. Dit invoeren werkt nu na veel gezoek en geprobeer perfect! Dus er is een ingevulde boom beschikbaar. Nu is het de bedoeling dat de getallen uit de boom worden gelezen in de volgorde van klein naar groot. Dus moet ik een algoritme bedenken die de boom in de juiste volgorde gaat uitlezen. Ben hier nu al anderhalve dag mee bezig en telkens loop ik ergens op vast (komt niet uit een bepaalde tak van de boom e.d.). Weet iemand wat de juiste manier is om deze boom uit te lezen, of waar ik kan vinden hoe dit in zijn algemeenheid zou moeten? Bedankt!
Link naar reactie
[quote:0870c4c68c="CodeCracker"]Hallo allemaal! Ik probeer de afgelopen dagen al een "simpel" programmaatje te maken, voor het aanmaken en uitlezen van een binary search tree. Ik doe dit in C en gebruik hiervoor de volgende struct: [code:1:0870c4c68c] struct item { int value; struct item *left; struct item *right; } boom[100]; [/code:1:0870c4c68c] Een gebruiker gaat getallen invoeren in het programma en deze worden toegevoegd aan de (in het begin lege) boom. Dit invoeren werkt nu na veel gezoek en geprobeer perfect! Dus er is een ingevulde boom beschikbaar. Nu is het de bedoeling dat de getallen uit de boom worden gelezen in de volgorde van klein naar groot. Dus moet ik een algoritme bedenken die de boom in de juiste volgorde gaat uitlezen. Ben hier nu al anderhalve dag mee bezig en telkens loop ik ergens op vast (komt niet uit een bepaalde tak van de boom e.d.). Weet iemand wat de juiste manier is om deze boom uit te lezen, of waar ik kan vinden hoe dit in zijn algemeenheid zou moeten? [/quote:0870c4c68c] Zoek op google op de volgende termen: Pre-order traversal Post-order traversal In-order traversal Left to right traversal Right to left traversal Bijvoorbeeld: [url]http://www.google.com/search?q=left+traversal+order[/url] Je dient sowieso een recursieve functie aan te maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...