Ga naar inhoud

Acces 2000, rapport, recordselectie


anoniem

Aanbevolen berichten

Mede met hulp van de op dit forum verzamelde kennis heb ik inmiddels een prima werkende applicatie op Access gebouwd. (Bedankt Wim). Ik heb nu nog twee probleempjes waar ik niet uitkom. Vanuit het systeem kunnen certificaten worden afgedrukt, dit zijn rapporten. Wat ik wil is dat het certificaat wordt afgedrukt met de gegevens van het record dat in beeld staat. Ik ben nu zover dat ik in een dialoogbox het ID van het record op moet geven, maar het zou beter zijn als dat niet hoeft. Daarnaast wil ik nog, d.m.v. een dialoogvenster, een veld op het rapport vullen. Wie kan mij hier mee verder helpen?
Link naar reactie
Roep het rapport aan met een filter: [code:1:195fcb9ac7]Private Sub Knop6_Click() DoCmd.OpenReport "Cursussen", acViewPreview, , "Id = " & Me![Id] End Sub [/code:1:195fcb9ac7] "Id = " = naam van een veld in de tabel Me![Id] is een veld in het formulier waarin deze kode komt. Vraag2: Open eerst het dialoogvenster en zet de ingevulde waarde in een tijdelijk veld in het formulier.(eventueel verborgen). Verwijs in het Rapport naar dit formulierveld.(Besturingselementbron: =[Forms]![Cursusplanning]![Temp1] Succes, Wim
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...