Ga naar inhoud

C - Sockets programmeren


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil een begin maken met sockets.. Heb een tutorial gedownload die niet echt uitgebreid is.. En daar staat een voorbeeld in, die normaal gesproken te compilen is.. Ik gebruik MS Visual C++ 4.0.. Als ik compile krijg ik deze output: --------------------Configuration: socket1 - Win32 Debug-------------------- Linking... whois.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _WSACleanup@0 whois.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _recv@16 whois.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _send@16 whois.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _connect@12 whois.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _gethostbyname@4 whois.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _htons@4 whois.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _socket@12 whois.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __WSAStartup whois.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _WSAGetLastError@0 Debug/socket1.exe : fatal error LNK1120: 9 unresolved externals Error executing link.exe. socket1.exe - 10 error(s), 0 warning(s) Geen idee wat dit inhoud.. Iemand die me dit kan uitleggen ofzo? En uhm.. wat zijn de verschillen tussen socket.h en winsock.h? In elke handleiding word er over de 1e gesproken.. terwijl ik alleen winsock.h heb.. Snap er niet echt veel van op deze manier..
Link naar reactie
Mocht je dit bericht ooit nog lezen :wink: en je wilt windows netwerk gaan leren dan kan ik je het volgende boek aanraden: Network Programming for Microsoft Windows ISBN 0-7356-0560-2 Het is al weer even geleden dat ik dat boek gekocht heb (1999) dus er zal wel een nieuwe druk uit zijn, maar in dat boek staat in principe alles wat je maar moet weten over windows en winsock programmeren, van basis kennis tot geavanceerde programma's. De onderwerpen in dit boek waren eigenlijk de stukken die ik miste in veel andere boeken en tutorials.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...