Ga naar inhoud

Zanussi ZWH6149AP draait alleen koudprog


Richard-9

Aanbevolen berichten

Dag allemaal, Hier mijn eerste forum vraag ooit. Onze Zanussi ZWH6149AP draait alleen het koude wasprogramma. De rest van de programma’s starten wel, maar stoppen na ca. 10 minuten waarbij het lampje ‘einde programma’ brand. Het water is niet weggepompt. Er zit helaas geen display op waar ik een storingscode op kan vinden. Ik dacht dat het te maken zou hebben met de thermostaat of het verwarmingselement. Omdat de thermostaat in het verwarmingselement verwerkt zit heb ik ik deze vervangen. Helaas zonder resultaat.... Wie kan me op weg helpen naar de oplossing?
Link naar reactie
Beste HarryO, Ik bleek bij het uitlezen van de foutcode de deur niet goed te hebben gesloten. Dus in dat programma was de laatst geregistreerde fout die van de deur. Ik heb het net nog een keer gedaan en nu kwam de volgende knippercyclus naar voren; 6x rood, 11 x groen. Deze foutcode zal ook beter aansluiten bij de storing, want het lijkt me ook vreemd dat de deurstoring geen probleem geeft bij een goudprogramma. Groet, Richard
Link naar reactie
Staat voor de foutcode E6B, alleen die staat niet in de documentatie van jou elektronica module EWM09311 Op een Duits forum vermeld men dat dit mogelijk een probleem is met het verwarmings element of de aansturing hiervan. Controleer eerst het element, moet tussen de 25 en 50 Ohm zijn en oneindig tov aarde. Volg de bekabeling hiervan naar de elektronica module rechts boven in (niet het bedienings panneel) en controleer deze module op losse contacten (vooral bij de relais) en de relais op verkleuring/smeltplekken. De verwarmings relais zijn K1 en K2.
Link naar reactie
Ik heb heb eea doorgemeten. 30ohm voor het element en oneindig voor de aarde. Alle kabels en aansluiting zijn goed en ook de relais zijn niet verkleurd. Het enige wat ik kan zien is dat er hele kleine zwarte puntjes zitten op de baantjes van/richting de relais/aansturing.Zou dat het dan kunnen zijn? Kan ik een foto toevoegen?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...