Ga naar inhoud

Miele wasmachine watertoevoer lampje kni


Louis-Tolsma

Aanbevolen berichten

Van 't weekend begon bij onze Miele wasmachine na de eerste was het "kraan"lampje op het dashboard te knipperen. Bij het aanzetten hoorden we al dat de watertoevoer niet normaal is. Ook merkte mijn vrouw dat hij bij de eerste was de wasverzachter niet "gepakt" was. Ik heb nu het type etc. niet bij.de hand (ben niet thuis) maar er is op dit forum een "miele fan" die veel informatie over dit probleem al eerder gegeven heeft. wellicht kan die mij nu ook helpen. Er zit een soort van waterslot in de slang maar de kraan is na de eerste was niet uitgeweest dus die kan het denk ik niet zijn: heb e wel een paar tikje met de hamer opgegeven (werkt dit via een klepje?): tevergeefs. Machine schakelt direct (na 2-3 min) naar 0 min ipv 74 voor programma(dus breekt programma af) en pompt water weg. Ik voel na het waterslot wel dat er water door de slang stroomt dus ik denk dat het een interne klep in de machine is die kapot is of in ieder geval niet werkt: help, help ik ben U dankbaar.........Louis Tolsma (Lierop)
Link naar reactie
De machine heeft een aquastop aan de kraan en een 3 voudig inlaat ventel in de machine zelf voor het aansturen van de 3 vakjes in de zeepbak. Als er een spoel in het 3 voudige inlaat ventiel stuk gaat werkt 1 functie niet, bv voorwas, hoofdwas + spoelen of wasverzachter. De rest zou het dan normaal wel doen. Kies eens voor voorwas: wat doet hij dan mbt water inname? Kies eens voor hoofdwas: wat doet hij dan mbt water inname? Als hij geen van beide doet is het bijna zeker dat de aquastop blijft hangen of defect is. Bromt deze wel? Dan krijgt hij wel 230V maar zit hij verstopt of blijft hangen. Zeker weten dat er water uit de kraan komt en dat het filtertje tussen kraan en aquastop schoon is?
Link naar reactie
Hallo Harry O, hartstikke bedankt voor de info/hulp: de aquastop aan de slang werkt volgens mij goed: als ik de machine aanzet voel ik een trilling in de electronica en ik voel ook de trilling in de slang na de stop dat er water doorheen gaat. Vanmorgen naar filter in slang gekeken en dit ziet er ook allemaal goed uit dus ik vermoed dat e.e.a. intern zit. Vanmorgen erachter gekomen dat de inlaatklep achter het zeepbakje zit en ik vermoed dat deze niet (meer) werkt. Moet de waterinvoer altijd bij het zeepbakje komen? Dit doet hij nl. niet. Ik dacht dat de trommel van onderaf gevuld werd met water maar men zegt dat water via het zeepbakje komt of althans in de buurt: de kleppen zorgen dan voor zeepinname etc. denk ik. Ik ga dadelijk proberen met voorwas en hoofdwas en laat je weten wat de machine doet. Hoofdwas is denk ik gewoon bonte/witte was, kort 40 gr celsius? Bij dit programma stopt de machine na 2-3 min. en tijd van 74 min. schakelt terug naar 0 en machine wil water wegpompen/breekt programma af........ Inmiddels weer wat verder gekomen: het lijkt er sterk op dat de aquastop toch niet goed werkt: kraan geeft voledige druk maar als ik de slang met aquastiop erop aansluit komt er maar relatief weinig water uit (klep wordt niet volledig open gestuurd?) In ieder geval geeft ie geen 10 liter in 30 sec (zie internet). Filter is schoon dus daar kan het niet aan liggen. Weet jij of ik dit relais zomaar kan vervangen? E.e.a. zit redelijk vast aan de slang gemonteerd en een nieuwe slang met stop kost maar liefst eventjes 130 Eurootjes.........zucht. Ik ga nu een gewone slang aansluiten en kijken of de machine dan wel gewoon werkt: de 3-weg klep schijnt gewoon te werken voor zover ik het kan controleren......Ook met voorwas geeft ie maar mondjesmaat water (duurt te lang en daardoor valt ie denk ik in storing). Mijn naam is trouwens Louis.
Link naar reactie
Hallo, inmiddels is het probleem gevonden: het was het aquaslot in de slang die niet voldoende water doorliet: nieuwe slang gekocht zonder slot en machine functioneert naar behoren, Alleen is de oude slang met slot nog aangeloten vwb het slot omdat dit een signaal naar de besturing geeft: kan ik dit anders oplossen zodat de slang eraf kan; bijv. kortsluiten of juist niet?
Link naar reactie
Hoef toch niets uit te geven: kan toch gewoon relais laten zitten? Bij EP zegt de monteur dat ik gewoon moet kortsluiten maar ik vertrouw het niet (helemaal): vooralsnog heb ik het relais er gewoon aan laten hangen.....Kom jij ook nog met een mogelijk alternatief? Hallo Harry, ik heb reeds een nieuwe gewone machine slang gekocht zonder aquastop: ik heb dit opgelost door een losse blauwe op de kraan geschroefde waterslot te gebruiken (instelbaar op liters) die ik nog had liggen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...