Ga naar inhoud

[JAVA] Sockets versus RMI (JBoss)


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben een beetje aan het experimenteren met RMI binnen de JBoss applicatieserver. Dit werkt echt uitstekend en heel prettig. Ook lees ik steeds meer over veel vraag naar J2EE kennis, waaronder ook JBoss en daarbij dus object distributie. Dus op zich geen verkeerde investering van mijn tijd. Aan de andere kant heb je de ook de sockets. Socket verbindingen zijn in Java ook heel eenvoudig op te zetten en werken over het algemeen ook prettig. Het enige nadeel daarbij vind ik dat wanneer je commando's verstuurd, je deze karakterreeksen op moet breken, waardoor dit foutgevoelig wordt. Mijn vraag is: in hoeverre zal de object distributie (RMI, CORBA, enz.) zich verder ontwikkelen? Wat zijn de voor- en nadelen ten opzichte van sockets? En natuurlijk in hoeverre draagt kennis van object distributie (en van JBoss) bij bij je eigen IT ontwikkeling? Bedankt!
Link naar reactie
RMI is een vrij recente ontwikkeling en wordt steeds vaker toegepast. Sockets bestaan al langer en zijn al vaak toegepast, maar er wordt steeds meer omgezet, aangezien RMI ook makkelijker te beheren en compatible is, de ene socket stream die jij geprogrammeerd hebt is niet meteen compatibel met die van je buurman, terwijl ze misschien toch hetzelfde doen. Een voordeel van RMI is zeker beveiliging, standaard worden er diverse stubs en skeletons ingeladen, waar al een hoge graad van beveiligingsniveau is ingebakken. Sockets moet je idd zelf afbreken, iets waardoor je wel de flow-control in de gaten houd maar als je dat slecht geprogrammeerd hebt.......... en ze zijn niet compatible (zie boven) Overigens zie je steeds vaker in de krant als er een netwerkprogrammeur gevraagd wordt dat ervaring met Java en RMI een pre is. Dus het lijkt me duidelijk.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...