anoniem Geplaatst: 17 augustus 2002 Delen Geplaatst: 17 augustus 2002 Ik heb een lijst met namen van mensen die belangstelling hebben voor een bepaald onderwerp. Er is een query die de namen met de onderwerpen verbindt. Een rapport wordt gegenereed gesorteerd op onderwerp en in elk onderwerp alfabetisch op naam. Dat doe ik door een Header aan te maken van de onderwerpen. In die Header staat de naam van het onderwerp. In de Detail sectie komen dan de namen. Ik heb die lijst met namen in drie kolommen laten komen met behulp van de File Setup... (ik gebruik de Engelse editie van Access). Nu komt het probleem: De bovenkant van de tweede en derde kolom komt naast de Header met de naam van het onderwerp. Ik vind dat leleijk. Ik wil de bovenkant van alle kolommen op dezelfde hoogte, dus allemaal onder de Header. Weet iemand een oplossing? Joop Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2002 Volgens mij: zet het formulier in formulierontwerp-mode, en zet met je muis de kolommen daar waar je ze hebben wilt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2002 Dit is niet wat ik bedoel. Het komt hier op neer: Als je kolommen laat genereren in een lijst (met File Setup ...) wordt alles tussen de Page Header en de Page Footer in kolommen gezet, inclusief de headers. In veel gevallen is dat handig, maar niet altijd. Ik wil de headers op de volle breedte en alleen alles in het Detail gedeelte in kolommen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2002 Ik blijf bij mijn advies, en anders snap ik je gewoon niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2002 Duidelijk dat je me niet begrijpt, maar dat is mijn schuld. Ik schreef ove 'lijst', terwijl ik 'report' bedoelde. De lijst is de on-technische benaming voor de uitkomst van het gegenereerde report. Mijn fout. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2002 Ik heb even een testje gedaan, maar het ziet er hier wel goed uit De tweede en derde kolom staan hier op een lijn. Report: report Header: [Hier het onderwerk veld] Detail: [hier de naam velden] page Footer: [is leeg] report Footer [is leeg] Dan: File => page setup normaal A4 papier number of columns :3 row spacing 0 Column spacing 0.635 Widht 4.099 bijh 2.298 Kijk eens in de report propperties Daar staat bij mij Page Header : all pages Page Footer : all pages Grp keep together: per column succes Wim. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2002 Bedankt voor je reactie en moeite, maar dit is nog steeds niet waar het om gaat. Wat je schrijft heb ik ook. Maar het gaat nu om de situatie waarbij er een of meer extra Headers zijn. Bijvoorbeeld: Er zijn gebruikers bij een zekere categorie (Onderwijs, Muziek, enz). Met Sorting ans Grouping maak ik in het report een Header op varabele Categorie. In de Deatails komen de namen. Dan wordt een report gegenereerd met telkens een kop van de categorie en daaronder de namen van de gebruikers. Als je nu hiervan kolommen maakt, dan gaan de koppen van de categorieen mee. Dus als een catagorie erg lang is komt de tweede kolom naast de Categorie Header. Kortom: Alles tussen Page Header en Page Footer gaat in kolommen, ongeacht de sub headers. Joop Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen