Ga naar inhoud

vraagje over batch-programming in W98


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil een heel klein batchbestandje maken. Dit is het commando dat uitgevoerd moet worden: deltree C:\WINDOWS\TEMPOR~1 /Y je krijgt dan een ja/nee-vraag, welke ik altijd met ja automatisch beanwoord wil hebben. Dus 1 keer klikken op batch en dan klaar. Na een lange zoektoch met google kwam ik op dit als antwoord, maar dat werkt bij mij niet: ECHO. J | deltree C:\WINDOWS\TEMPOR~1 /Y Kan iemand mij helpen? En heeft iemand hele goeie sites voor de beginnende batch-programmer. Ik wil het gebruiken om allerlei handelingen in W98 automatisch en effecties te laten uitvoeren. ZOals geschiedenis verwijderen, autoaanvullengegevens uit de registryhalen. Is dat alles mogelijk? Gr, Dpinguin
Link naar reactie
De eerste regel die je laat zien is in principe correct. Ik weet alleen niet of je een Nederlandse versie gebruikt. Het kan zijn dat je de Y moet vervangen door een J. In batch-programma's kan je alles doen wat je vanaf de DOS-prompt ook kan doen. Een batch-bestand is niet meer dan een aantal DOS commando's die met eventuele If Then statements achter elkaar zijn gezet. Je kunt hierin dus geen commando's opnemen die een register weghaalt. Er zijn wel programma's die je wat meer mogelijkheden geven, maar bepaalde zaken krijg je vaak niet goed geregeld met Batch-programma's. Een voorbeeld van zo'n programma als ik bedoel: Batchrun 4.1 te downloaden op: http://www.outertech.com/
Link naar reactie
[quote:9800b364d1="DPinguin"]Ik wil een heel klein batchbestandje maken. Dit is het commando dat uitgevoerd moet worden: deltree C:\WINDOWS\TEMPOR~1 /Y je krijgt dan een ja/nee-vraag, welke ik altijd met ja automatisch beanwoord wil hebben. Dus 1 keer klikken op batch en dan klaar. Na een lange zoektoch met google kwam ik op dit als antwoord, maar dat werkt bij mij niet: ECHO. J | deltree C:\WINDOWS\TEMPOR~1 /Y Kan iemand mij helpen?[/quote:9800b364d1] Dit lijkt me verstandiger... CLEANMGR.exe in de Windows map. Eenmalig instellen wat 'gecleaned' moet worden met bijvoorbeeld: CLEANMGR.exe /sageset:1 De opties worden dan opgeslagen onder configuratie 1. Er zijn dus meerdere configuraties mogelijk... En dan (automatisch) gaan cleanen: CLEANMGR.exe /sagerun:1 [quote:9800b364d1="DPinguin"]En heeft iemand hele goeie sites voor de beginnende batch-programmer. Ik wil het gebruiken om allerlei handelingen in W98 automatisch en effecties te laten uitvoeren. ZOals geschiedenis verwijderen, autoaanvullengegevens uit de registryhalen. Is dat alles mogelijk?[/quote:9800b364d1]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...