Ga naar inhoud

[Delphi (6)] VB-achtige 'On Event' met een type library


Aanbevolen berichten

Ik zit wat te klooien met de imported type lib van MSN Messenger in Delphi 6. Die MSN Messenger type lib heeft zekere functies/procedures die getriggered worden als er bijvoorbeeld iemand online komt. In VB kon je daar dan op reageren met zoiets: On Event blah do blahblah (of iets dergelijks, al heel lang geen VB meer gebruikt) Nou is mijn vraag: kan je met Delphi OOK reageren op die events? Op de een of andere manier moeten die toch wel te raisen zijn lijkt mij, zoals in VB met On Event? Iemand enig idee?
Link naar reactie
[quote:0a2f6c4805="Fahr"]Ik zit wat te klooien met de imported type lib van MSN Messenger in Delphi 6. Die MSN Messenger type lib heeft zekere functies/procedures die getriggered worden als er bijvoorbeeld iemand online komt. In VB kon je daar dan op reageren met zoiets: On Event blah do blahblah (of iets dergelijks, al heel lang geen VB meer gebruikt) Nou is mijn vraag: kan je met Delphi OOK reageren op die events? Op de een of andere manier moeten die toch wel te raisen zijn lijkt mij, zoals in VB met On Event?[/quote:0a2f6c4805] Je moet ze niet raisen, maar onderscheppen. Wat voor events zijn het? Delphi -> Help -> Delphi Help -> events, in COM objects,
Link naar reactie
[quote:646bb4f0e7="h4xX0r"]Je moet ze niet raisen, maar onderscheppen. Wat voor events zijn het? Delphi -> Help -> Delphi Help -> events, in COM objects,[/quote:646bb4f0e7] Dat is niet echt wat ik bedoel, bijvoorbeeld, in die TLB zit een event die wordt aangeroepen als er iemand online komt op MSN, ik wil in mijn Delphi code reageren op die event zoals je in VB deed met On Event UserConnect do blah (ofzo) die Events in COM objects lijkt me iets TE uitgebreid voor zoiets simpels...
Link naar reactie
Okay, een van de dingen die je kunt doen is de naar een *.PAS geconverteerde type-library toevoegen aan een package ne de package registreren. Je krijgt dan een ActiveX control die je toegang geeft tot het object, waarbij je op eenvoudige wijze events kunt toewijzen. Als dit echter niet werkt, dan wordt het een stuk complexer. Dan moet je gaan klooien met EventSinks en ConnectionPoints en dat soort zooi. Moet je een class maken die een bepaalde interface ondersteunt en deze toekennen aan het MSN object en nog een heel gedoe er om heen. Het kan wel, maar om dit allemaal goed uit te leggen... Een goed boek is beter. Het is al een beetje verouderd boek maar als je het boek "Delphi COM Programming" (ISBN 1-57870-221-6) nog niet hebt moet je het toch maar eens ergens proberen te lenen. Kopen kan natuurlijk ook. :lol: Delphi kan overigens prima op deze events reageren. MSN en Delphi zou geen problemen moeten geven.
Link naar reactie
userlist uitlezen is eitje naam veranderen is lastiger, om de een of andere reden is de standaard username prop ReadOnly userlist uitlezen, er van uitgaande dat je MSN component 'msg' heet en een list van het een of andere type met de naam 'list': [code:1:b19b6e581c] var MsgUsers: IMsgrUsers; X: Integer; begin MsgUsers := Msg.List[MLIST_CONTACT]; for X := 0 to MsgUsers.Count -1 do List.Items.Add(MsgUsers.Item(X).Get_FriendlyName; end; [/code:1:b19b6e581c]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...