Ga naar inhoud

AEG 66810 wasmachine.


Flor-Beullens

Aanbevolen berichten

Hallo HarryO, ik heb de keuze schakelaar op nul geplaatst, stekker uit het stop contact getrokken en al de elektrische stekkers van de printplaten losgemaakt en teruggeplaatst. Heb alle contacten nagekeken op corossie of slecht contact en terug geplaatst. Stopcontact terug ingestoken en de keuzeschakelaar op een willekeurige stand geplaatst. Na een 10 tal seconden krijg ik nog steeds code E 91, juist zoals voordien.
Link naar reactie
Blijft over dat je alle elektronica modules controleert op koolborstelgruis, losse contacten en gesprongen onderdelen. Ik ben dan met name op zoek naar een IC-tje met 7 pootjes. Controleer deze met een vergrootglas op scheurtjes. (= een zwart blokje van ongeveer 10 bij 7 mm met aan de ene kant 4 en aan de andere kant 3 pootjes) De printplaten moeten dan dus wel uit de behuizing, onderdelen zitten aan beide kanten van de print. Bij twijfel een paar duidelijke fotos maken en ergens op internet zetten waar we ze kunnen bekijken.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Sorry om zo lang te wachten op reactie. Ik heb voor alle zekerheid het bedoelde ICtje besteld en dat heeft wat langer geduurd voor ik het ontvangen heb. Heb het dadelijk vervangen. De thermische weerstand van 100KOhm heb ik laten uitmeten en deze was nog in orde. Heb nadien alles terug geplaatst en de stekker ingestoken op hoop van zege. De keuzeschakelaar aangezet en helaas nog steeds de zelfde foutcode E91.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...