Ga naar inhoud

foto's in picasa


anoniem

Aanbevolen berichten

Ja hoor, dat kan. Zorg er eerst voor dat de externe harde schijf een [b:27af5f7708]vaste[/b:27af5f7708] schijfletter krijgt. Als je dat niet doet, dan krijgt je externe harde schijf de ene keer in Windows Verkenner bijvoorbeeld de letter F en een andere keer (wanneer er al een USB-stick aangesloten is) de letter G en dan gaat het indexeren niet goed. Hier staat hoe je de schijfletter verandert: [url]http://computertotaal.nl/cursussen/20584-9-slimme-tips-voor-usb-sticks/2.html[/url] Kies voor je externe harde schijf een letter achterin in het alfabet, bijvoorbeeld de U. Daarna start je het programma Picasa. Je klikt in de menubalk op Bestand > Map aan Picasa toevoegen. In het nieuwe venster Mappenbeheer zie je een mappenlijst. Ga naar de externe harde schijf (je weet nu welke schijfletter die heeft) en selecteer de map of mappen die jij wilt laten indexeren door Picasa. Omdat jij al je foto's wilt bewaren op de externe harde schijf en er waarschijnlijk steeds nieuwe foto's door jou bij gezet zullen worden, moet je in het rechterdeel van dat venster kiezen voor 'Altijd scannen'. Klik tenslotte op OK en de fotomap op jouw externe harde schijf zal geïndexeerd worden en de foto's zullen zichtbaar zijn in Picasa. Tenslotte twee opmerkingen: 1. De foto's staan niet echt in Picasa. In Picasa zit enkel een database met verwijzingen naar die foto's, maar dat wist jij waarschijnlijk al. 2. Ik zou zelf niet kiezen voor de manier waarop jij je foto's bewaart. Jij hebt de foto's [b:27af5f7708]verplaatst[/b:27af5f7708] van de C-schijf naar de externe harde schijf. Als jouw externe harde schijf kapot gaat, ben je dus je foto's kwijt. Ik doe dat zelf liever anders. In mijn pc zitten 2 aparte harde schijven. Op de ene harde schijf staan 2 partities (C: Windows, waarop dus Windows staat + alle programma's; en E: recovery) Op de tweede harde schijf (D:) staan al mijn persoonlijke bestanden, waaronder mijn foto's. Op een externe harde schijf maak ik images van de C:partitie en backups van de persoonlijke bestanden op de D:schijf. Zo heb ik altijd al mijn persoonlijke bestanden dubbel. Maar mogelijk zit er slechts een kleine harde schijf in jouw pc of laptop?
Link naar reactie
Hallo Porrelaar, Jouw oplossing is volkomen correct.Wat is het toch simpel als je het weet.Wat betreft de opslag op slechts 1 schijf:ook daarin heb je gelijk.Ik ben dan ook van plan om een SSD te installeren met saarop het besturingsprogramma en alle andere programma's en de oorspronkelijke hd als data-opslag te gebruiken,zodat er altijd een copie beschikbaar is.Bedankt voor je reaktie.Gr.Klaas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...