Ga naar inhoud

Samsung WF806P4SAWQ


Robert-8

Aanbevolen berichten

Mijn Samsung wasmachine doet helemaal niets meer, het display blijft zwart en de machine gaat niet meer aan. Display gedemonteerd maar ik zie niets vreemds. Er staat spanning op de kabel die naar het display gaat. Weet iemand hoe ik kan testen of de printplaat kapot is? Hoe kan ik de noise filter testen of deze nog goed is. Zitten er ergens verborgen zekeringen?
Link naar reactie
Als er 230V uit het filter komt is deze goed. Controleer de module op gesprongen onderdelen en losse contacten. De elektronica onderdelen kunnen aan beide kanten van de printplaat zitten. Kijk met name naar een IC met 7 pootjes (Is een zwart blokje van ongeveer 6 bij 9 mm met 3 pootjes aan de ene kant en 4 aan de andere kant). Belijk deze met een vergrootglas en controleer of daar geen scheurtje of gaatje in zit. Dat is het meest voorkomende voeding probleem. Bij twijfel een paar duidelijke fotos maken en deze ergens op internet zetten waar we ze kunnen zien. Noteer goed hoe alle stekkers zitten of maak hier fotos van.
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...