Ga naar inhoud

[PS] Text shapen ofzo


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik had vroeger een truukje met PS, en dan kon ik text bijvoorbeeld (volgens mij moest ik het eerst rasterizen) zodanig shapen dat ik letters helemaal kon veranderen doordat op allehoeken punten zaten waarmee ik kon slepen. ik kon dus bijv bij het woord 'Wally' het staatje van de Y doorlaten lopen onder de hele tekst door... ik weet dus niet meer hoe dit moet.. volgens mij was het ook iets met paths, maar dat weet ik helemaal niet zeker
Link naar reactie
[quote:dc85f13e8a="wally"]Ik had vroeger een truukje met PS, en dan kon ik text bijvoorbeeld (volgens mij moest ik het eerst rasterizen) zodanig shapen dat ik letters helemaal kon veranderen doordat op allehoeken punten zaten waarmee ik kon slepen. ik kon dus bijv bij het woord 'Wally' het staatje van de Y doorlaten lopen onder de hele tekst door... ik weet dus niet meer hoe dit moet.. volgens mij was het ook iets met paths, maar dat weet ik helemaal niet zeker[/quote:dc85f13e8a]Klopt, als je de tekstlayer hebt, moet je naar ik dacht layers -> type -> convert to shape doen. Ik heb photoshop niet bij de hand hier, maar ik snap preices wat je bedoeld en dat convert to shape moet je hebben, Daarna moet je op zoek naar het witte pijltje wat onder het zwarte pijltje zit in je toolbar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...