Ga naar inhoud

Verandering frequentie AEG Electrolux La


roelof-7

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een AEG Electrolux Lavamat en een Lavatherm (droger), beide prima apparaten. Nu ben ik verhuisd van Europa, waar alles 50 Hrtz is, naar Zuid-Amerika, waar het stroomnet 60 Hrtz is. Het voltage (220) is ok, geen probleem. Maar terwijl alle andere apparaten wel werken, zelfs de koelkast, weigeren deze twee. Ook is er geen adapter te koop van 60 naar 50 Hrtz. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, en de beide apparaten aan de praat kan krijgen? Dank!!
Link naar reactie
Ik denk dat het antwoord "nee" zal zijn. Van 50 naar 60 Hz is technisch wel mogelijk, maar bij grote vermogens zoals een wasmachine, droger of vaatwasser is dat een dure grap. Advies: bellen met AEG Nederland of het land waar je nu woont en vragen of zij de elektronica kunnen omschakelen van 50 naar 60 Hz. Indien dit niet kan dan word het een nieuwe module maar of dat zinvol is mbt de kosten kan ik niet beoordelen als je geen type nummers vermeld. Als je AEG belt (0172-468468 / 0172–468400) hebben zij het volledige type nummer, PNC nummer en serie nummer nodig. Deze info staat in de deurrand.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Hallo, we zijn een paar weken verder. Ik ben nog steeds op zoek naar de oplossing. Alle technici van Electrolux hier in de buurt, zeiden dat er geen oplossing is. Uiteindelijk heb ik, volgens de gedane suggestie, met Electrolux-AEG in Europa gebeld, en die gaven na enige overleg ook dat antwoord, namelijk dat het niet op te lossen is, behalve door een duur apparaat, dat kostbaarder is dan een nieuwe wasmachine. Ik ben nog verder gaan zoeken, en stuitte op zo'n apparaat. Het heet (in het portugees) een Inversor Escalar - inversor de frequência (tot maximaal 3700 Watt - de wasmachine is 2200W.), en ik ben nu in overleg met de dealer, of hij er één kan bestellen. Het ding is niet in voorraad. Het hangt nu van de prijs af, of ik die gok ga wagen, dat dit het probleem zal oplossen. Maar het antwoord laat nog even op zich wachten ………… Wordt vervolgd!
Link naar reactie
Hallo, Harry en verder, Hier ben ik weer. Vandaag kreeg ik een teleurstellend bericht van genoemde dealer: er is geen oplossing. Er is geen geschikt apparaat voor deze aanpassing. Dit is dus einde verhaal. Zoals AEG en Electrolux zeiden: er is geen oplossing. Bedankt voor het luisteren! Roelof
Link naar reactie
Hallo, Harry en verder, Hier ben ik weer. Vandaag kreeg ik een teleurstellend bericht van genoemde dealer: er is geen oplossing. Er is geen geschikt apparaat voor deze aanpassing. Dit is dus einde verhaal. Zoals AEG en Electrolux zeiden: er is geen oplossing. Bedankt voor het luisteren!
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...