Ga naar inhoud

verkleinen powerpoint presentatie


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo hallo, Ik heb een powerpointpersentatie inelkaar gezet en om hem te versturen naar vrienden. Maar hij is ontzettend groot. Hoe kan ik hem verkleinen zonder alle plaatjes opnieuw (in 96dpi) op te moeten slaan? (Hoe dat moet weet ik ook niet, maar dat dus terzijde..) Moet ik anders een webpagina maken waar ik hem opzet en via mail naartoe link? Of liever: hoe anders? Hopelijk weet iemand raad! Alvast bedankt, Christien
Link naar reactie
Christien, Heb je wat meer info over de presentatie? Je schrijft nu dat deze ontzettend groot is. In dat geval gaat niet via e-mail. Veel providers laten maar maximaal 3 MB door. Graag info over de volgende: -wat is de totale grote? -welke type bestand heb je voor plaatjes gebruikt (bmp, jpg, jpeg..)? -heb je ook muziek toegevoegd of andere audio bestand? En zo ja, hoe groot is dit bestand? grtz Falco
Link naar reactie
Hoi Falco, De presentatie is ongeveer 1,4 MB, en de mensen waarnaar ik hem stuur hebben hotmail (2MB limiet). Aangezien ze meer in hun inbox hebben zitten ga ik er vanuit dat hij er niet meer bijpast.. De presentatie zit vol met foto's. Via google gevonden, in verschillende bestandstypen, veelal JPEG en ook GIF. En daarnaast de audio die er (inderdaad) ook bijzit niet te vergeten.. Ik las op internet iets over het omzetten in een macromedia? Groetjes, Christien
Link naar reactie
Christien, Presentatie lijk groot maar in principe zou wel kunnen. Dat met Hotmail klopt wel daarom gebruik ik zelf nu Yahoo. Ik vroeg naar het type bestand (plaatjes) omdat BMP’s zijn altijd erg groot. Als ik een PPS maak dan zet ik alles op naar jpg of jpeg (de gif’s niet, die zijn toch erg klein). Hoe groot is dat muziek bestand? Ik vermoed dat die jou nekt. Een PPS duurt nooit erg lang. Heb je muziek bestand wel korter gemaakt en bewerkt? groetjes
Link naar reactie
Hoihoi, Bedankt voor jullie reacties! Het muziek bestand zou inderdaad de 'druppel' kunnen zijn: in totaal zit er ongeveer 700kb aan sound aan vastgeplakt.. Kan dat verkleind worden op 1 of andere manier? Zippen.. Wat is dat? Ik ben daar niet bekend mee. Maar als dat een oplossing is lees ik graag hoe dat gaat! Thanx, Christien
Link naar reactie
Christien, De muziek bestand kan wel de oorzaak zijn. Als je Nero op de PC hebt dan kun je het bestand met Nero Wave Editor bewerken. Je gaat eerst je PPS klokken. Dus zien hoe lang het duurt exact. Vervolgens open je Wave Editor. Als je geen Nero gebruikt dan zoek op internet naar een andere Wave editor. Je voegt het muziek bestand in de Wave Editor en vervolgens ga je deze inkorten. Dus in feite je maakt het bestand net zo lang, qua tijd, als je PPS. Als je dit gedaan hebt dan moet je de kwaliteit van het bestand veranderen. Dit gebeurd ook met de Wave Editor. De kwaliteit moet zo laag mogelijk zijn. Hoe lager de kwaliteit, des te kleiner de bestand. Voor een PPS is geen CD kwaliteit nodig. Wat betekend zippen dat is dus inpakken (comprimeren). Dat doe je met WinZip of nog beter met WinRar. De ontvanger moet dat programma ook hebben om de boel uit te pakken. Of het veel schelt dat betwijfel ik omdat een PPS wordt nooit echt goed gecomprimeerd. Bij documenten is dat anders. groetjes Falco
Link naar reactie
[quote:1652dec92d="Chris10"]Zippen.. Wat is dat? Ik ben daar niet bekend mee. Maar als dat een oplossing is lees ik graag hoe dat gaat![/quote:1652dec92d]Meen je dat nou? Als je een powerpoint presentatie in elkaar kunt zetten, dan weet je toch ook wel van het bestaan van compressie programma's als Winzip af? Maar goed, zippen betekend dat je een bestand of map comprimeerd (samenperst) of "inpakt" in 1 bestandje met de .zip extentie (zoals je ook .txt en .doc hebt bv.) Vervolgens kun je het bestandje vervoeren en later weer "uitpakken" naar de originele grootte. Naast .zip compressie bestaan er tal van andere compressie formaten zoals bv. Rar, .ACE, .tar.gz.... Al die formaten hebben hun eigen voor en nadelen. De een comprimeert sneller dan de ander, maar een ander maakt weer kleinere bestanden. Dat hangt wel een beetje van de data af die gecomprimeerd moet worden. Een .zip bestand nog een keer comprimeren heeft weinig zin. .BMP plaatjes comprimeren heeft weer wel zin. Het is dus het uitproberen waard zou ik zeggen. Het .zip formaat is het meest populaire en universele wat je op het internet tegen komt. Het verbaasd me daarom ook enigzins dat je er nog nooit van gehoord hebt. Nou is van oudsher Winzip DE tool om te zippen, maar er bestaan talloze gratis alternatieven. Zoals bv. : http://www.izsoft.dir.bg/download.htm Kijk anders eens hier: http://www.snapfiles.com/freeware/downloader/fwzip.html BTW, de mensen die het bestand ontvangen moeten dus wel kunnen unzippen natuurlijk. (dus ook het programma installeren)
Link naar reactie
Als je naar hotmail verstuurd, dan moet je zorgen dat de pps kleiner is dan 1 MB, want je een email (met bijlage) mag bij hotmail maximaal 1 MB zijn (doe voor de zekerheid nog maar iets kleiner (0,95 MB) dan heb je sowieso geen problemen). Zorg dus dat het geluid minder ruimte in neemt en dat de afbeeldingen de beste klein formaat tegen goede kwaliteit verhouding hebben. Eventueel zip je 'em daarna nog met winzip of winrar of een ander zip-programma
Link naar reactie
[quote:ac09863197="Falconetti"] Een PPS van 1,4 MB is echt een joekel. Dan verwacht je wel 20-30 minuten lange presentatie. [/quote:ac09863197] 't is maar wat je een joekel noemt, ik maak regelmatig presentaties, bestaande uit fotomateriaal (per foto, 800*600px, 30% jpg compressie, toch altijd nog ruim 100kB) X 50 of 60 foto's, reken maar uit hoe groot zo'n pps dan wordt :roll:
Link naar reactie
Neuf, volgens mij praat jij over presentaties dat je kan gebruiken bij bedrijven of dergelijke. Daar ging de vraag van Christien dus niet over. Als je de topic leest dan zie je dat hij afbeeldingen en gif animaties van internet gebruikt. Ik neem aan dat hij geen lange presentatie van/met 60 foto’s heeft gemaakt. Als ik het goed heb is het gewoon een grappige en/of leuke presentatie. Die zijn vaak klein. Meestal gaat het mis met het toevoegen van geluid: PPS wordt te groot. Hij kan dus de geluid bewerken of PPS comprimeren. Kid Jansen heeft ook nog gelijk, Hotmail is niet echt dé vriendelijkste dus je kan geen grote bestanden mailen. Daarom gebruik ik Yahoo erbij, daar heb ik 100 MB. :wink:
Link naar reactie
Hallo!!! Erg aardig van jullie deze uit leg, maar ik kan nog steeds van powerpoint de opgeslagen afbeeldingen (met of zonder muziek) niet verkleinen naar jpeg b.v. formaat. Het is een zeer verward verhaal voor mij. En ik wil graag wat duidelijkheid. Dus ik bedoel mijn afbeldingen die ik krijg toe gestuurd via mijn e-mail sla ik op in mijn documenten(en dat doe ik met powerpoint, dat mag van mij ook beste anders maar ik weet niet hoe) en als ik ze dan later naar iemand anders wil versturen kunnen kunnen de hotmail ontvangers ze niet openen. Tedje
Link naar reactie
Hallo Tedje :D Tja, maar jij stelt geen vraag maar komt in andermans vraag. En bovendien je bent niet duidelijk: Jij praat over PowerPoint afbeldingen met of zonder muziek dat jij ontvangt. Hier was sprake van PPS (Power Point Slideshow) dus een soort van diapresentatie. Als het niet automatisch (of op muis klik) afspeelt dan is het een PPT. Als jij iets ontvangt dat werkt (met of zonder muziek) dan is het niet nodig om deze te verkleinen en heeft niets te maken met JPEG. Als jij het ontvangt dan is het goed. Je stuurt dus dat bestand (bijv. als bijlage) naar een hotmail. Dat kan (hotmail accounts zijn 2 MB groot) Ik neem aan dat ontvanger jou bestand als bijlage ontvangt. Ontvanger kan bestand opslaan op PC of openen vanaf huidige locatie. Maar… ontvanger moet wel een diavoorstelling (voor PPS) afspeel programma op de PC hebben. Er zijn genoeg gebruikers (vooral van XP) dat geen Office dus ook geen Power Point op de PC hebben. Dan moeten ze een afspeel programma van Microsoft downloaden of bijv. Irfan View (gratis programma) gebruiken. Is dit nu duidelijk?
Link naar reactie
Heel duidelijk voor mij nu, mijn dank. Maar helaas zegt mijn ontvanger van de bijlage die ik verstuur, dat zij ze niet kunnen openen. Ik ken het programma Irfan, ik heb het zelf ook pas gedownload.En nu is mijn vraag eigenlijk of ik het ook in een andere vorm kan sturen. Sorry dat ik niet de juiste zegswijze hanteer, maar daar ben ik niet zo goed van op de hoogte. Groetjes Tedje
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...