Ga naar inhoud

het resizen van 800 plaatjes....


Aanbevolen berichten

Is er manier, een programma of wat dan ook dat het mogelijk maakt om een zooi plaatjes te gelijkertijd in 1 beweging (in iedere geval zo weinig mogelijk) te kunnen aanpassen naar een nieuwe grote. Ik heb al gebruik gemaakt van jasc animaton shop, door hier een soort filmpje te maken dat ik dan later weer zou kunnen extracten. Maar dat laatste lukt dus niet. Iemand een idee? ik heb hier momenteel psp7 staan.
Link naar reactie
Met Irfanview gaat dat iig prima, alleen dan moet je wel even stoeien met de opties. Onder Bestand>Groepsconversie kun je bij de Geavanceerde opties het Uitsnijden kiezen en daar de X en Y coördinaten instellen. Ik meen dat er vanuit de linker bovenhoek gemeten wordt, dus dat is coördinaat 0,0. Stel dat je plaatjes 800x600 zijn en je wil een gebied van 640x480 uitsnijden, maar dat vanuit de linker bovenhoek gemeten 10 pixels van de bovenkant en van de linkerkant vandaan, dan geef je op: X-coördinaat: 10, breedte: 640 Y-coördinaat: 10, hoogte: 480 Daarmee moet het lukken. Je moet wel even experimenteren met een aantal plaatjes natuurlijk. Als het allemaal werkt zoals gewenst, sleep je die 800 plaatjes in het juiste scherm, druk je op start en ga je een bak koffie zetten :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...