Ga naar inhoud

Motor wil niet starten van 5 jaar oude E


micloon

Aanbevolen berichten

Het lukt me niet om onze 5 jaar oude Electrolux EWF1676GDW aan de praat te krijgen. Met programma centrifugeren werkt de pomp, het programma draait, en telt de minuten af, maar de trommelt wilt niet starten met draaien. De trommel draait mooi soepel met de hand, de motor heeft geen koolborstels. Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Link naar reactie
Is een 3-fase motor, dus inderdaad zonder borstels. Als alle stekker verbindingen vast zitten dan de elektronica module (= motor regeling) naast de motor controleren op losse contacten en/of gesprongen onderdelen. Heb je ook geen foutmelding? Probeer deze eens uit te lezen. Zet de machine aan op een willekeurig was programma en als hij dan bv water in neemt "druk" dan de tiptoetsen Start/Pauze en Time Manager + in en houd ze ingedrukt. Krijg je nu een melding?
Link naar reactie
De module met de printplaat die direct langs de motor zit heb ik los gehaald. Ik zie geen rare dingen op de printplaat, alle aansluitingen heb ik aangedrukt. Wanneer ik de wasmachine aanzet, hoor ik spanning wanneer de motor wordt aangestuurd, maar de motor draait niet. Als ik 'start' en 'time manager' indruk, krijg ik geen foutmelding. Zou het de motor zijn?
Link naar reactie
Bedankt voor het meedenken en de reactie. Een monteur / witgoed zaak heeft naar de machine gekeken. Het is blijkbaar niet de motor of de motormodule, maar een andere module (boven in de machine). De kosten zijn 200e voor de module, naast het uurloon. Het is beter om een nieuwe machine te kopen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...