Ga naar inhoud

Corel vertraagt pc?


Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren de Corel Graphic Suite 12 geïnstalleerd en sindsdien starten b.v. IE en Thunderbird (en ook andere programma's) merkbaar langzamer op. Na aanklikken komt heel even een zandlopertje naast de muisaanwijzer, waarna het programma start. Voordien startten de programma's direct. In het register blijkt C:\Program Files\Corel\Corel Graphics 12\Languages\NL\Programs\Registration.exe/title="... te worden opgestart, maar dat lijkt me geen zware belasting voor een P4 3 ghz met 512 mb mem en 160 gb hd. Iemand een idee?
Link naar reactie
Ik heb het pakket inderdaad nog niet via internet geregistreerd. Ik begrijp dat "...registration.exe/title..." daarom ook wordt geladen. Maar een bestand van 716 kb kan toch geen merkbare invloed hebben op de snelheid van een zo goed als nieuwe (en niet vervuilde) computer? Ook Photoshop had dat niet.
Link naar reactie
Iemand al een idee? Het enige wat ik verder zou kunnen bedenken is, dat het installeren van een aantal lettertypen door Corel de boel vertraagt. Alle fonts worden namelijk geladen tijdens het starten van Windows. Maar op een snelle p4 3 ghz met 512 mb geheugen mag dat toch niet zó veel uitmaken?
Link naar reactie
Inmiddels is de suite geregistreerd en wordt registration.exe ook niet meer geladen. Het "probleem" blijft echter. Ik heb al een fiks aantal fonts verwijderd, maar ook dat bracht de oude snelheid niet terug. Wel vreemd dat tot dan nog geen enkel geïnstalleerd programma (w.o. Photoshop CS, Office 2000 en de premiumversie van Nero 6) merkbaar invloed heeft gehad op het systeem, maar Corel wel. De support-afdeling weigert overigens ook mee te denken, omdat ik een z.g. academic version van de suite heb.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...