anoniem Geplaatst: 8 juni 2004 Delen Geplaatst: 8 juni 2004 Ik heb gisteren de Corel Graphic Suite 12 geïnstalleerd en sindsdien starten b.v. IE en Thunderbird (en ook andere programma's) merkbaar langzamer op. Na aanklikken komt heel even een zandlopertje naast de muisaanwijzer, waarna het programma start. Voordien startten de programma's direct. In het register blijkt C:\Program Files\Corel\Corel Graphics 12\Languages\NL\Programs\Registration.exe/title="... te worden opgestart, maar dat lijkt me geen zware belasting voor een P4 3 ghz met 512 mb mem en 160 gb hd. Iemand een idee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2004 Misschien is door de installatie je harde schijf gedefragmenteerd geraakt. Zeker als het een groot pakket is dat veel tijdelijke bestanden op je HD dumpt wil dat wel eens gebeuren. Je kan dus proberen de schijf te defragmenteren om te zien of het beter wordt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2004 heb je het pakket wel volledig geregistreerd Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2004 Ik heb het pakket inderdaad nog niet via internet geregistreerd. Ik begrijp dat "...registration.exe/title..." daarom ook wordt geladen. Maar een bestand van 716 kb kan toch geen merkbare invloed hebben op de snelheid van een zo goed als nieuwe (en niet vervuilde) computer? Ook Photoshop had dat niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2004 Iemand al een idee? Het enige wat ik verder zou kunnen bedenken is, dat het installeren van een aantal lettertypen door Corel de boel vertraagt. Alle fonts worden namelijk geladen tijdens het starten van Windows. Maar op een snelle p4 3 ghz met 512 mb geheugen mag dat toch niet zó veel uitmaken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2004 Zou ik niet te hard zeggen. Fonts kunnen flink geheugen vreten. Heb je ook al eens gekeken naar eventuele corel plugins in je browser. Je kunt die registration.exe wel eens uitzetten natuurlijk (msconfig bijvoorbeeld). Waarschijnlijk gewoon een reminder om het progsel te registreren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2004 Registration.exe wordt in het geniep geladen, want via msconfig/opstarten is het programma niet te zien. Ik zal eens opruiming in de fonts-map houden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2004 Probeer deze eens ipv. msconfig. http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2004 Inmiddels is de suite geregistreerd en wordt registration.exe ook niet meer geladen. Het "probleem" blijft echter. Ik heb al een fiks aantal fonts verwijderd, maar ook dat bracht de oude snelheid niet terug. Wel vreemd dat tot dan nog geen enkel geïnstalleerd programma (w.o. Photoshop CS, Office 2000 en de premiumversie van Nero 6) merkbaar invloed heeft gehad op het systeem, maar Corel wel. De support-afdeling weigert overigens ook mee te denken, omdat ik een z.g. academic version van de suite heb. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen