Ga naar inhoud

Scan verkrijgen op dezelfde grootte als het origineel


Aanbevolen berichten

Ik scan nota's, die het formaat hebben van een ½ A4 vel. Ik ga als volgt te werk: type: line art resolutie: 300 dpi prescan en tot slot kader ik het document af en maak de definitieve scan. Eenmaal gescand sla ik dit op als BMP en voeg het vervolgens in een word document. Op deze manier bewaar ik die nota's en druk ze indien nodig ook af. Eigenlijk maak ik een fotokopie. Kwaliteit is prima. Maar het formaat wijkt af, is kleiner dan het origineel. Hoe verkrijg ik een identiek gescand exemplaar van dezelfde grootte als het origineel?
Link naar reactie
Je moet wat rommelen met de resolutie; hoe hoger de resolutie hoe groter de afbeelding. Maar die 300 dpi is al best redelijk, het probleem zit 'm in Word. Word plaatst de afbeelding maar kennelijk op een zelf gekozen afmeting want normaal gesproken zou een A5 scan op 300 dpi een groter formaat moeten geven dan het origineel. Misschien moet je 'm eens opslaan als JPEG, dat scheelt een hoop ruimte in je word bestand (sneller backuppen en op minder ruimte) BMP vreet nogal wat ruimte en reken capaciteit.
Link naar reactie
hangt er vanaf of je in true collor of lager wil hebben ik maak voor een zw copy de scan in 1 bit en sla hem op als .gif den heeft de afbeelding maar zeer wienig ruimte op[ de hd nodig een jpg heeft nog altijd een kleur diepte van 24 bit als je in grijswaarde doet is ie 8 bit diep en kan je ook beter in .gif opslaan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...